Alla inlägg den 24 februari 2014

Av Pernilla - 24 februari 2014 18:59




Direkt jag såg denna bild dyka upp i mitt nyhetsflöde på facebook så fick jag en varm känsla i bröstet som sa att det här var fel. Jag blev arg.

Som jag förstår bilden så vill texten säga att Danny Trejo (på bilden) visst vet vem Chuck Norris är men att Chuck är så pass obetydlig att ens uppmärksamma och för att verkligen lägga tyngd på det så använder han ordet "henne" om honom för att påvisa just det. Ordet "henne" används alltså i syfte att trycka ner honom och göra honom liten, mesig, betydelselös. För att kvinnor och "kvinnligt" anses vara något dåligt? Något som är sämre än män? 

Är det bara jag som läser in för mycket i det hela eller är det något med kvinnosynen i det här "skämtet"?

Men jag tänker att eftersom att jag reagerade fysiskt när jag såg texten så måste det ju vara nåt..


Ibland är det så jobbigt att ha dem här glasögonen på sig.


(Och självklart vet jag att personen på bilden eller Norris inte har ett skit med nånting att göra på riktigt, det är väl nån som blivit trött på alla Chuck Norris bilder som florerar på fejjan)

Av Pernilla - 24 februari 2014 11:49


Igår försökte jag hyvla ost med en gaffel.
Det berodde såklart så vitt jag förstår på trötthet, men ändå.

HUMOR!

 

 

Skapa flashcards