Direktlänk till inlägg 18 februari 2014

Uääk.

Av Pernilla - 18 februari 2014 08:55


Igår var jag hos tandläkaren för att laga ett hål. Eller en "grop" i en tand som han sa.

Är det någon mer än jag som kommer på sig själv med att krama så hårt om armstöden på tandlälarstolen att axlarna befinner sig i samma höjd som öronen? Lite komiskt när en upptäcker det och försöker slappna av trots borrar och andra tillhyggen i munhålan samtidigt.

 

 

 

Efter den persen åkte vi iaf hem till Furudal igen (ja, jag fick åka bil till tandläkaren för första gången på typ 15-17 år) och när vi kom hem och magen skrek efter frukost (eftersom att jag såklart inte ätit någon innan) kunde jag inte äta pga bortdomnad nedersida på vänstra halvan av ansiktet. Halva läppen, halva tungan och halva hakan var helt borta. Jag försökte äta lite bröd men det gick sådär och jag bet mig i tungan nångång bara för att jag inte hade någon kontroll på den.

Gav upp när jag inte ens kände att det rann saliv i vänstra mungipan. Bedövningen satt f.ö i i 4 timmar framåt. (Ska det ta så lång tid?)

 

Efter någon timme åkte vi iaf vidare till Mora för att häma lite skit och med bilen fullpackad styrde vi återigen mot Furudal så nu har jag ääääntligen en tv i sovrummet! :P

Nu återstår bara att hitta ett större boende så att jag slipper leva så trångt.. och än är det inte över heller.. Soffan ska fortfarande hit samt dvd-hyllorna och hans förebannade arkadspel. -_-'

 

 

 

Annars så har jag blivit förkyld. Men har fått ledig några dagar denna vecka och jobbar bara tors-fre innan jag är långledig! Ska bli så himla najs! Jag behöver lite semester efter allt intensivt jobb de senaste 1 o 1/2 månaderna.

Vädret ser ut att bli helt fantastiskt även idag så jag ska släpa med mig mannen ut på en liten fototur/promenad om någon timme.

Först. Frukost.

 

Solen min vän, du har varit så saknad.

 

Fill her up. 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards