Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Pernilla - 2 februari 2014 17:46


Jag har precis färgat håret igen. Denna gången blev det röd/violett och jag såg nu efter att de inte rekommenderade denna färger på någon som har så pass "mörkt" hår som jag har/hade.

Så det blev ju inte samma färg som på framsidan av förpackningen.

Men det spelar ingen roll för även om det inte blev lika ljust violett som på bilden så blev det ändå röd/lila -aktigt och det får duga för stunden.

 

Jag drömmer däremot om hur jag ska göra håret nästa gång och jag har kommit på en idé.

När det har lugnat ner sig igen (om typ 3 veckor förhoppningsvis) när M har kommit tillbaka till jobbet så att jag får lite mer fritid igen så ska jag ringa den lokala frisörskan och beställa en tid för både klippning och färgning.

Och jag tänker att jag vill ha de såhär:

 

Mörkbrunt uppe på och en bit ner i längderna.

Men!

Där hennes blir ljust vill jag att mitt ska ha en kraftigt röd/rosa färg.

Kanske inte i allt hår där hennes är ljust men många tjocka slingor iaf och sen resten mörkbrunt.

Jag tror att det skulle kunna bli helt galet snyggt!

Vad tror ni?

 

^______^


Skapa flashcards