Alla inlägg under december 2013

Av Pernilla - 10 december 2013 18:04


Idag har vi myshög och äter pellets.

 


Sen tittar alla på "The dark knight rises"

 

Av Pernilla - 8 december 2013 22:06


 

"Barnarbete" (fast hon är ju inget barn längre..)

   

Sådär mycket snö kom det på +24 timmar och mer ska det tydligen bli. :P


   

Undrar jag vem som bor innanför det där julpyntiga fönstret?


 

Beställde en laddning böcker och får lite ångest över de senaste veckornas oförmåga att kunna läsa pga en massa stress. Planerar att spendera hela morgondagen i sängen!

Wiiie!

Av Pernilla - 6 december 2013 12:58


 

Det har kommit mellan 30-40 cm snö i mitt fina Furudal med början från kl 12 nångång igår och fram till nu.
Det gick fort för nu är det alldeles vitt och innan har vi inte haft någon snö alls.

Nu blev det ändligen vinter.


 

Vaknade vid 8 men låg kvar lite i sängen och myste under täcket innan jag insåg att det inte skulle gå att somna om så det var bara att resa på sig och börja dagen.

Satte igång en tvättmaskin och slog mig ner vid bordet för lite frukost med en mugg varm choklad. Mummeli!

Efter det gick jag ut på altanen och sopade den ren från snö och fyllde sedan fågelmataren med mer solrosfrö till de hungriga småfåglarna innan jag gick ut på framsidan och skottade fram utrymmet utanför ytterdörren samt min fina lykta som bara syntes för att knoppen stack upp ovanför snön.

När klockan blev runt 9.40 promenerade jag ner på byn på dåligt plogade vägar och handlade först lite på affären innan jag knatade vidare till Oreboden och plockade ut ett bokpaket med lite nytt godis att vältra mig i. ^^


 

När jag kom hem tog jag tag i disken som bara stått sen jag vart sjuk och torkade rent hela köket. Plockade, dammsög, bytte gardiner i köket och tog fram julduken och de två tomtarna jag fått i julklapp av lillebror.
Mer ju än så här blir det inte hos mig.

Och jag tänker inte ens stryka duken för så lite betyder julen för mig nu för tiden.

Torkade sedan golven och hängde tvätten.

 

Igår när jag jobbade hade vi "julbord" nere på affären där kunderna fick sig en varsin liten tallrik med julmat samt en mugg med must.

Lätt den bästa lunchen på hela året! Hähä!

Av Pernilla - 2 december 2013 13:44


Urk. Jag är fortfarande förkyld (det är förvisso bara den fjärde dagen än men..) och jag är konstant täppt i näsan.

Läste bruksanvisningen som följer med nässprayen (Otrivin) och där stod det att en ska snyta ur näsan innan en använder nässprayen. Men varför då undrar jag? Är det inte sprayen som ska lösa upp skiten i näsan? Hursomhelst. Jag gjorde som det stod men de senaste två dagarna när jag har snutit mig så fullkomligt sprutar det blod ur båda näsborrarna..Tröjan blev röd, handfatet blev rött, t.o.m spegeln ovanför handfatet blev full av röda prickar. Jag tror att B blev rädd ett tag för med stora ögon stirrade han på mig och sa att han aldrig sett någon blöda så mycket ur näsan. Och då kunde jag ju inte spruta in sprayen eftersom att jag då fick lov att vrida upp två tussar i näsan.. -.-' Lurendrejeri. Och sen stod det också att en inte ska använda sprayen mer än tre sprut i vardera näsborre/dag och att den verkar i 10 timmar (?) men det är ju bullshit. När jag använder den tar det ungefär två timmar innan näsan har korkats igen, igen. Så då måste jag ju använda den 1 miljoner ggr om dagen ungefär så vad kan hända om en använder den mer än rekommenderat intag? Och att snyta mig är ju inte ett alternativ och att kraftigt försöka dra in luft genom näsan är inte heller ett alternativ då det ger samma slutresultat. Bloodfest..

Jag lever på Kanjang, ipren och Otrivin och jag hoppas,hoppas och hoppas att jag ska vara bra till på onsdag för då ska jag ju som jag tidigare skrev jobba..  Nuförtiden blir jag i regel förkyld minst en gång om året men när jag var yngre var jag nästan aldrig sjuk, någonsin. Vad har förändrats?

 

Jag misstänker att min sparkdräkt försöker "get into my pants" för den vill inte att jag ska ha några trosor på mig när jag använder den.

Det spelar ingen roll hur hårt trosorna sitter åt för på något vis lyckas dressen ändå sakta men säkert dra dem längre och längre ner tills de rutschat ner under rumpan och sitter löst på låren. Whats up with that?

 

Idag ska jag spendera hela dagen i sängen med en stor skål godis och bara titta på serier och/eller film.

B åker till Sthlm med jobbet och det är synd om mig eftersom att jag behöver ha honom här att ta hand om mig.   

Stark kvinna reder sig själv!

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards