Alla inlägg den 30 september 2013

Av Pernilla - 30 september 2013 22:37


Hittade lite bilder i mobilen som jag inte hade lagt över till datorn än.

 

 

Fett med dimma en förmiddag när jag promenerade genom vandrarhemsparken påväg till arbetet.

Går ju inte ens att se över till andra sidan.

 

 

Skämmer bort mig själv med lite blommor när ingen annan ger mig några.

Tog med dem hem från jobbet ikväll. Samtidigt så stödjer jag rosa bandet- grejen. Win win.

 

Och till sist något jag såg när jag och E var i Mora och besökte apoteket nere på gågatan..

 

 

 

"För coola pirater" och "För tuffa prinsessor"

Alltså neeej. Vad är det här?

Okej, jag kan medge att tuffa och prinsessor sällan ses i samma mening men ser ni hur uteslutande det här är? Om man är en unge som inte identifierar sig med någon av dessa då? Vad händer då? Varför har den som är riktad till pojkar pirater på sig och varför har den som är menad för flickor prinsessor?

Varför är den ena blå och den andra rosa?

Om barnet varken är en pirat eller en prinsessa, vad är barnet då? Finns barnet då? Varför ska det vara på det här sättet?!?!??

Låt barn vara barn utan att tvinga in dem i små lådor där det bara finns utrymme att vara på ett sätt om du har ett visst kön och är du inte på det sättet då är du fel.

 

*hjärna exploderar*

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards