Alla inlägg den 18 september 2013

Av Pernilla - 18 september 2013 21:21


Jag bara drömmer och drömmer.

Önskar och hoppas på framtiden, den snara framtiden.

Glider runt på hemnet och önskar och drömmer, fantiserar och planerar lite mer.

På senare tid har vi drömt och fantiserat lite mer tillsammans. Verkligen pratat om saker vi vill med framtiden och det känns som att vi kan ha en bra startplattform och vi ska väl förhoppningsvis försöka göra någon form av framsteg ganska snart.

Förhoppningsvis.

Jag är så bra på att planera och fantisera i min egen värld på hur och vad jag vill ha. Värre är det nog när det gäller att sätta det i rörelse i praktiken och därför är det skönt att jag inte är ensam om det.

Jag kan behöva knuffas framåt ibland.

Samtidigt som jag fantiserar så tittar jag på "Hundra % bonde" eller "Bonderoven" som det heter i Danmark och blir alldeles exalterad åt allt han kan göra och orkar göra själv. Han är så fantastiskt duktig! Både när det kommer till att bygga olika byggnader och inhägnader till sina djur samt hur han orkar plantera och plöja och allt vad han har för sig! Helt fantastiskt verkligen! Den största drömmen för mig skulle ju vara att kunna vara självförsörjande och leva på det. Fy tusan så bra!

Jag håller ju redan på och planerar vilka sorters höns jag ska ha i mitt framtida hönshus. ^^

Vilka som är de bästa äggläggarna och vilka som ger mest/bäst köttkroppar och så vidare.

Har ju ända från början drömt om en liten grupp Hedemorahöns men nu vill jag ha både Orpington, silkeshöns och svarthöns. Gärna några stridshöns också! Jamen ni ser ju! Har vart kär i Hedemororna länge men nu har jag också blivit lite förälskad i Orpingtonhönsens runda/bulliga/mjuka kroppar! Googla och kolla om ni inte vet hur de ser ut! De är underbara!

 

Nu ska det visst bli lite Dr Who innan läggdags så jag lägger mina fantasier/drömmerier lite på hyllan. Men bara för stunden!

 

Todeloo!

 

Skapa flashcards