Alla inlägg den 16 september 2013

Av Pernilla - 16 september 2013 21:19


Idag kliver jag av en 6 dagars vecka på jobbet.

Så in i bomben skönt och när klockan var runt 15 kändes det inte som att tiden kunde gå mycket långsammare än vad den gjorde men nu är jag hemma.

Nyduschad och med magen full av mat ligger jag nu i sängen och surfar lite, smaskar på en och en annan karamell eftersom att jag har tagit lördag idag och tänkte samtidigt slänga ihop ett litet blogginlägg.

 

Igår kväll när jag låg och läste i sängen alldeles innan läggdags med altandörren öppen (eftersom att det var så himla varmt) så hörs ett ljud nerifrån golvet.

Jag reagerade inte nämnvärt då det bara lät som om något trillade ner från sängen, tänkte att det var täcket som gled över kanten och smaskade till i golvet så jag fortsatte läsa.

Efter en stund kikar jag ändå ner på golvet för att se vad som ramlade ner men hittar inget. Samtidigt ser jag något mörkt i ögonvrån och vrider huvudet ut mot hallen där en liten snusk precis studsar runt hörnet och in i köket.

Jag flyger ur sängen med mobilen i handen och kommer in i köket. Den har hoppat in i ryggsäcken som ligger på golvet och jag skakar ur den innan jag försöker fånga den.

 

 

Den lilla snusken! Bläää! Titta på det äckliga skummet som är på benet! Viiiidrigt!

Den är ju rätt söt men ändå snuskig. (Det är väl en padda va?) Tyckte inte att den såg ut som en groda iaf.

Fångade den så småning om i en matlåda och så åkte den ut i gräset igen och altandörren åkte igen. Inga mer sliskisar för denna gång!

 

Finns inte så mycket att berätta om från dagarna som passerat sen sist jag skrev.

Nu ska jag vara ledig i två dagar (det ska regna 40 (!!!!) mm i morgon) och sen jobbar jag hela helgen innan det blir någon ledig tid igen.

Planerar att inte göra ett skit! Hoppas på att mina böcker ska komma och att marsvinens myssaker ska komma. Var ett tag sen jag beställde dem nu.

Oj vad regnet vräker ner nu!

Ska nog läsa lite och smälla i mig mer godis innan jag kryper ner under täcket!

 

So long!

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards