Alla inlägg den 28 augusti 2013

Av Pernilla - 28 augusti 2013 22:01


Idag när jag kom ner till jobbet sprang nästan M på mig och frågade om jag hade smakat saften som stod i kylskåpet inne i fika rummet och när jag svarade nej? så sa hon att jag måste göra det.

Så på rasten tog jag fram flaskan där det satt en etikett som det stod "kråkbärssaft" på.

Och jag mindes i samma veva att det varit in en lokalkändis och pratat om denna saften som några kompisar till dem hade börjat göra för flera år sedan och han pratade om hur fantastiskt god den var och jag trodde honom inte kan jag ju medge. När jag var barn blev jag och mina syskon tillsagda att kråkbär skulle vi inte äta för de var giftiga! Men så verkar ju fallet inte vara om människor t.o.m gör saft på dem.

Så jag blandade ett glas och drack. Det smakade lite som svartvinbär och blåbär tillsammans. Inte särskilt söt men söt nog och den var jätte god! Alldeles mörk röd/lila i färgen. Tror nog faktiskt jag skulle våga säga att det var bland den godaste hemgjorda saften jag någonsin druckit! Så nu ska jag tvinga med mig B ut i skogen här framöver (förhoppningsvis) och leta kråkbär. Har ju alltid drömt om att göra egen saft så nu kanske det är dags?

 

 

Himlen och sjön var ju bara helt fantastisk ikväll när jag jobbade varor!

 


Upp "tidigt" i morgon och nu är det bara 3 arbetsdagar kvar innan jag tar mitt pick o pack och drar iväg en sväng!

Längtaaaar!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards