Alla inlägg den 10 augusti 2013

Av Pernilla - 10 augusti 2013 23:44



Om den 1 av 7 dagar börjar så här så vet jag inte alls hur jag ska palla med de resterande 6.

 

Såhär var det..

Jag stod i kassan och fram kommer en kund, äldre kvinna och medan jag stämplar in hennes varor viftar hon med ett kvitto och säger att det är flera rabatter som inte dragits när hon var in i måndags och handlade. Jag tar kvittot för att se efter och det hamnar lite fler i kön bakom.

Plockar fram bladet för v 31 och 32 och vi pratar lite och diskuterar när jag tittar lite närmre på kvittot och ser att ica-kortet inte registrerats vilket innebär att det såklart inte blivit någon rabatt.

Drar iaf av några kronor för 2 av annonsvarorna och blir tvungen att springa iväg ner till charken eftersom att en av annons varorna inte finns med i bladet. Jag kommer tillbaka, drar av de två resterande kronorna och kör färdigt hennes varor genom scannern. (allt som allt tar det max 5 minuter med denna kund)

Medan vi hållit på med att få bukt med rabatterna har kassa två öppnat (tror att den var öppen redan när vi började) och en man har kommit in och står lite avsides bredvid nästa kund i kassan, även denna en äldre kvinna. Och jag frågar mannen om han har tankat vilket han gjort och så kliver han fram. Jag vänder mig mot bensindatorn och klickar fram hans tankning när jag hör kvinna nr 2 som stått i kön och väntat medan jag hjälpte kvinna nr 1 säga: "Men ska du inte börja med mina varor nu? Jag har ju stått här och väntat jätte länge!" Hon är märkbart irriterad och jag vänder mig mot henne och förklarar att jag faktiskt måste ta bensinen först eftersom att det bara finns 1 plats på varje pump. Dvs ingen annan kan tanka medan denna obetalda bensin ligger kvar i datorn. Och jag använder t.o.m orden "Jag är ledsen men.."

Varpå hon upprört "HMM!":ar ljudligt och lägger armarna i kors, samt tittar bort. Hon är alltså skitarg.

Jag svarar inget men känner hur kinderna färgas ljust röda av en lätt ilska som kryper fram. "Det borde sitta en skylt där det står så!" Svarar inget då heller och börjar med hennes varor.(sitter en lapp ute där det står att de som tankat får gå före i kön) Alltså.. en gammal kärring, långt över pensionsåldern som säkert har all tid i världen beter sig som en barnunge. Det såg nästan ut som att hon stampade i golvet också men jag känner mig lite osäker på att hon faktiskt gjorde det. Det var på nåt sätt som att jag skulle kunnat ha förväntat mig det av henne.

Hade sån god lust att riva i åt henne och säga att det var jävligt frivilligt att komma till den kassan som jag stod i och att hon borde ha kunnat räkna ut med lilltån att det skulle ta tid med tanke på krånglet med kvinna nr 1 innan.

 

Sen ringde det ner en annan stjärna, det var en kollega som svarade men hon berättade:

 

Det ringde alltså ner en kvinna (tror jag att det var iaf) och undrade om sopstationen hade öppet..

Ööh va? Det vet jag inte svarade kollegan som stod i kassan och så frågar kvinnan; "Kan du kolla?"

Kollegan svarar att det kan hon inte för att hon står i kassan och då undrar kvinnan i telefonen om hon inte kan skicka dit någon annan som kan kolla.. ??

Nej det kan jag faktiskt inte göra! protesterar kollegan och hon i telefonen säger att de inte vill åka dit i onödan och så är det stängt för att de bor från Rättvik sett... Jag upprepar ?????!


Det här är alltså en vuxen människa som ringer till Ica Näcken i Furudal och undrar om vi kan skicka någon av våra medarbetare till sopstationen för att kolla om den är öppen så att de inte ska åka dit i onödan. Återigen; ???

 

Alltså.. ja vad ska en säga?

Det har alltså varit en sån där dag.. En sån där dag som jag aldrig mer vill ska komma tillbaka.

 

Har vart så himla trött idag och haft både halsbränna och huvudvärk om vartannat.

Och nu ska jag hoppa i säng för i morgon börjar jag 12 igen.

 

Hejsvej.

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards