Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av Pernilla - 9 augusti 2013 23:23


Sista ledig dagen på en himla massa kommande dagar.

Från och med i morgon jobbar jag (om en ska tro mitt schema) 7 dagar i sträck. Kanske inte några jättedagar hela tiden men det låter lite väl saftigt och känns lite väl mycket. Inte för att låta otacksam eller nåt..

 

Idag har jag haft det riktigt lyxigt här hemma för mig själv. Började dagen med att köra en tvättmaskin och släppte ut kaninen som suttit och stampat ute i huset ända sedan småtimmarna och stoppade i mig lite frukost innan jag klämde på Skyrim och spelade i ungefär en timme.

 

Plockade sedan lite allmänt och spelade vidare på Skyrim större delen av dagen. Lagade sedermera mat, kycklingfilé med smokeyhoney gegg och till åt jag potatishalvor som var färdigkryddade med havssalt och peppar. Till var det såklart bea.

 

Nu på kvällen har jag tittat på den svenska filmen "Kyss mig", som överskriften skvallrar om.

En film om Mia som ska gifta sig med sin pojkvän sedan 7 år tillbaka och när hon träffar Frida som är dotter till hennes fars nya fjälla så hamnar allting upp och ner för Mia och Frida inleder en affär och blir kära i varandra.

Om jag inte ska djupanalysera filmen allt för mycket så är den väl okej. Idén är fin men karaktärerna är ganska platta och ofärdiga. Jag gillar ju dock Ruth Vega Fernandez (hon är med i Johan Falk- filmerna bla.)

 

Och nu kommer jag ganska precis från köksbordet där jag har tryckt i mig 12 kräftor och en vitlöksbaguette medan jag började kika på en serie på tre delar när min telefon informerar mig (trots att jag fyllde på den igår!!) att "nu har du surfat så mycket att bla bla bla.. och så kunde jag helt plötsligt inte titta något mer eftersom att internet blev segt och sidan vill inte ladda och bla bla bla. Jag behöver ett vanligt jäkla internet!

 

Hur som helst.. jag lär väl försöka sova lite kanske för nu blir det 7 hårda dagar..

 

Usch.

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards