Alla inlägg den 17 juli 2013

Av Pernilla - 17 juli 2013 14:10


Pangtjong igår och så blev jag plötsligt barnvakt till M. Kvällen gick ut på att titta på film till kl 01.00 innan det blev dags att sova och innan hann vi smälla i oss fryspizza och en massa godis också!

 

 

Jag som inte har några barn känner mig alltid en aningens obekväm med att vara barnvakt. Jag kan inte barn. Jag vet inte hur en gör. Som tur är är M nu så pass stor att det går att behandla henne lite som en vanlig människa. Det går att prata och resonera med henne och det är jag tacksam för.

Kanske är det lite den här obekvämheten som gör att jag inte är så sugen på att skaffa barn längre. Just nu har jag ingen lust alls med nåt sådant. Jag tror att jag har det alldeles för bra för att försvåra allting med en ny liten människa som jag ska ha ansvar för tills hen blir 18 år. (kanske längre)

Det känns mest jobbigt eftersom att jag behöver tid för mig själv. Jag behöver ensamhet ganska mycket för att må bra. Iaf nu. Kanske ändrar mig senare men som det känns just nu vill jag inte alls ha barn och det är okej. Det finns redan så många där ute och på nåt vis tror jag faktiskt att jag hellre skulle adoptera om jag skulle vilja igen. Varför sätta en massa nya till världen när det redan finns så många som inte har någon familj? Lite så tänker jag. (och då menar jag ju inte att alla behöver tänka så, jag förstår ju poängen med att vilja ha/få biologiska ungar)

Men för mig är det nog inte viktigt.

 

Men jaja, nu har jag inte tid med det här, ville bara snabblogga lite innan det är dags att trava ner till Oreboden och plocka ut bokpaketet som anlände just precis nu och sedan vidare ner till arbetet och göra mina timmar.

 

 

Pirogfrukost!

 

Skapa flashcards