Direktlänk till inlägg 20 maj 2013

Hemma.

Av Pernilla - 20 maj 2013 00:04


Då var jag hemma igen då.

Känns otroligt fint måste jag säga, det är ett helt annat lugn här än vad jag känner i Vinäs. Det här är lixom hemma och här släpper allting på nåt vis.

När jag är ledig och är där så känns det på ett annat sätt.. Där är det ju ingen som kommer och ringer på dörren för att de vill mig något, där är jag anonym på nåt vis, ingen känner mig, ingen vet att jag existerar.. om ni förstår vad jag menar..?

 

Men nu är vi alltså här, jag och B.

Efter lite handling på Näcken när vi passerat bron kom vi hem och medan han fixade maten så försökte jag bekämpa myrorna som för tillfället tagit sig in och tror att detta är deras hem nu efter att jag varit borta i några dagar.

Hällde på lite salt alldeles innanför dörren och i köket skakade jag ut kanel vid kylskåpet och en bit längs med väggen. De allra flesta dammsög jag upp men det kommer fler.

Har jag inte själv lyckats få bukt med dem inom några dagar får nog hyresvärden göra något åt saken istället.

 

Medan maten intogs tittade vi lite på första X-men filmen och när klockan blev 19 gick B och la sig (ja jag behöver snart inte ens skriva det; pga nattjobb) och jag fortsatte med både film 2 och 3.

I morgon jobbar jag min första av 6 dagar och eftersom att jag inte börjar förrän 13 så kan jag kosta på mig att vara vaken en stund till för lite läsning.

 

Det är inte bra att vara ledig såhär länge som jag och speciellt inte om en spenderar den tiden någon annanstans.. min dygnsrytm har blivit lite rubbad vilket resulterar i att jag är vaken längre på kvällarna och sover längre på mornarna. Måste fixa till det sen.

 

Nu låter datorn lite som att den kommer lyfta snart så fort som fläkten surrar så jag slutar nog här.

 

So long!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards