Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Pernilla - 4 mars 2013 16:12


Har haft lite paus här då jag jobbat som en tok denna vecka.

Precis som jag trodde skulle det bli livat där nere och det har det varit. Turister + Cup nere på hallen + Sportlov + Vasalopp har gjort att det har varit riktigt mycket folk och handlat både fredag och lördag.

Dagarna har bara rasslat förbi och mina arbetsdagar med dem och nu är jag äntligen ledig och kan andas och bara finnas en stund.

B åkte idag och det är i ärlighetens namn ganska skönt.

Efter att ha jobbat så mycket och varit omringad av en massa människor och knappt fått varit ensam någon längre stund är jag nu helt solo och det är väldigt behövligt right about now.

Tror att jag hamnat i något slags "läge" där jag behöver få vara ifred några dagar och har inget behov av närhet för stunden. Det kanske låter hemskt men det är sant.

Jag har ett ganska stort behov av att få vara ensam ibland, bara göra det jag vill och har lust med, inte prata med någon eller ens träffa någon och helst efter en sådan här vecka.

Ladda batterierna så att säga.

 

Är trött idag men har ändå plockat och städat lite, kört en maskin tvätt, städat hos grisarna och klippt klorna på dem vilket är enklare sagt än gjort när de snurrar och snor som ålar när jag försöker hålla dem stilla..

Det mest avancerade jag tänker ta mig för nu är att ligga i sängen och läsa eller sitta framför tv´n och inte slösa på mer energi än nödvändigt.

Skulle behövt storhandla lite tror jag för skåpen är rätt tomma.. men får väl se om jag orkar det i morgon eller nån annan dag framöver. Usch.

 

Ligger just nu och lyssnar på Mustasch och funderar över vad jag ska göra för mat.. orkar inte..

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards