Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Pernilla - 1 mars 2013 22:36


Precis som jag trodde var det riktigt livat på arbetet idag. Sportlov + Vasalopp + Cup på ishallen gör sitt och om jag ska gissa så var det säkerligen in +500 betalande kunder på affären idag vilket borde betyda att det var iaf dubbelt så många människor in och vände. Kanske fler.

Båda kassorna var öppna tillsammans med jämna mellanrum och det ger lite midsommarkänningar! Tiden bara sprang iväg och kroppen, speciellt ryggen blev väldigt trött av att utföra samma rörelser om och om igen. Men det är kul! Kul att träffa lite nya människor och det är dagar som denna jag inser hur mycket jag trivs med jobbet jag har.

Och det är nog ett sånt här jobb som egentligen är bra för mig för egentligen är jag en enstöring och hade inte mitt jobb vart så pass socialt som det är hade jag förmodligen suttit ensam ute i en stuga i skogen mest hela tiden. Att vara bland folk är bra för mig, hur obekväm jag än må känna mig medan jag är det.

 

Lillebror som huserar i Rättvik var in idag när jag hade rast och vi satt i fikarummet och samtalade lite: (J = lillebror, P = jag)

 

J - Jobbar du hela helgen eller?

P - Jaa.

J - När börjar du i morgon?

P - Kl 13.

J - Ska du inte med på bageriet ikväll då?

P - Nej det kan jag ju inte! Det har väl bara öppet till 21 idag väl?

J - Ja men det gör inget, jag ska hem till ****** efter det, du kan ju följa med dit. Han är singel!

P - Haha men det är ju inte jag!

J - Jamen du och B bor ju på olika postnummer så då räknas det inte..

P - Men han är ju här...

J - Jaha, ja då kanske det blir lite svårt..

 

Min kära lillebror försöker alltså pimpa ut mig till sina bekanta. Det var ju lite så det började med mig och B. Han och lillebror var kompisar först och sen började lillebror tjata så väldigt om att jag borde satsa på B för han var så braaa och allt vad det var så då fick jag ju lov att se vem denne B var. Och på den vägen är det! :P

 

När jag kom hem från jobbet, alldeles slut, hade min fina gjort lax och broccoli till middag och när vi ätit den tittade vi på Supernatural och nu har vi dragit in sängen i vardagsrummet så att jag ska kunna roa mig medan han ligger och snarkar in mot väggen. (Jo du gissade rätt, han jobbade natt till idag)

Sneglar emellanåt på någon dålig film som går på 6:an. Kompisen från Scrubs är med samt en kille från Haven. Skit i sin renaste form skulle jag vilja säga.

Ska väl zappa lite och titta om det finns något bättre att slösa energi på och sen sova för i morgon är det bara att ta nya tag.

 

Hejsan hoppsan!

Av Pernilla - 1 mars 2013 10:19


Jaha, nähä. Det blev då rakt ingen sovmorgon för mig inte.

Vaknade första gången vid 8 och fick lov att göra ett snabbt toalettbesök innan jag dråsade tillbaka ner i sängen igen.

Kl 9 vaknade jag igen då jag drömde en mardröm om min yngsta lillebror.. jag var inne i mammas hus och hörde honom skrika utifrån på sin far (som stod inne vid diskbänken och typ sa jaaaa vääänta), alltså han skrek verkligen. Det var sådan ångest och rädsla i hans skrik att jag kastade mig ut från mitt gamla rum och sprang så fort jag bara kunde mot altandörren när han skriker igen, bara skriker utan att ropa på någon, jag flyger ut genom dörren och sen blev allt bara vitt och jag vaknade. Jag hann aldrig se vad som var fel eller vad som hände förrän jag låg på rygg med bankande hjärta och stirrade upp i taket. Fy fan vilken känsla. Jag mådde så dåligt av hans ångest att jag hade kunnat gråta när jag slog upp ögonen.

Det finns nog inget jag inte skulle göra för mina syskons skull. Jag skulle göra allt för dem för de är de absolut viktigaste människorna för mig. Och det hänger säkert ihop med att jag är den som är äldst vilket har inneburit att jag har fått tagit mycket ansvar för de flesta av dem under uppväxten. Och därför älskar jag dem säkert extra mycket också med mitt storasyster-hjärta.  

 

Lite frukost kanske och sedan invänta B.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards