Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Pernilla - 7 februari 2013 20:51


Jag väntar och väntar på ett brev som jag hoppas ska trilla ner i lådan vilken dag som helst.

Det skulle trilla ner mellan slutet på Januari och början av Februari så det borde vara när som helst nu tycker jag.

Brevet som kanske kan förändra min framtid till något bättre. Förhoppningsvis.

Och jag längtar och längtar, hoppas och hoppas lite till på att det ska bli till min fördel.

Att jag ska bli godkänd. Att jag ska bli vald men allt hänger ju på mötet.

Jag har varit lite nervös men nu känner jag mig bara trött på att vänta. Jag vill att livet ska börja för mig också. Jag vill bli mig själv. Jag vill inte stå i skuggan av resten som vågar leva, som vågar uppleva. Det är min tur nu!

 

Och jag kommer vara sååå nervös när jag väl får tiden och ska dit.! Men jag vill, jag vågar!

 

Gaaaaaah!!

Av Pernilla - 7 februari 2013 17:41


Jag är så modig. Typ lite som Nasse i Nalle Puhs värld.

Började i dagarna 2 läsa en ny bok som heter "The Strain" och är skriven av Guillermo Del Toro och Chuck Hogan. Guillermo är ju en känd "skräck"- författare så en kan ju tycka att jag visste vad jag gav mig in på. Men det enda jag hade hört var lite löst att det skulle handla om vampyrims som en slags sjukdom.

Tja så jag började läsa och så vips hade jag läst 230 sidor bara sådär, för den är väldigt lättläst och det ligger spänning i nästan vartenda vända blad.

Och jag är inte en sån som brukar bli väldigt påverkad av läskiga saker jag läser men det blev annorlunda denna gång..

Jag var fortfarande vaken vid kl 3 för att jag låg där och föreställde mig läskiga gubbar med kolsvart skinn, långa klor och läskiga tillväxta lemmar i munnen med en gadd i änden. Eller små flickor som kommer in på natten i sorummet och gapar så att underkäken lossnar ur sitt fäste och munnen blir ett gigantiskt, groteskt gapande hål. -.-'

Men det är väldigt tillfredställande för någon med lika mycket fantasi som jag och jag gissar att jag kommer ligga vaken länge även inatt, läsandes.

 

Hejsvej

Av Pernilla - 7 februari 2013 16:54


 

Myyyyys.


 

Donnorna två.


   

Ibland kan läget bli lite tryckt så att säga..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards