Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Pernilla - 4 februari 2013 00:21


Idag har jag stått inne större delen av dagen bakom en kassamaskin och bara för det har det varit så otroligt fint väder ute!

Lite kallt kanske men solen värmde ju på lite så det funkade ju.

Bakom en glasruta har jag befunnit mig och tittat drömmande på ett par som var ute och gick på isen med sina hundar. Strax därefter kom en skoter och puttrade förbi samt en skidåkare som kom runt udden och stakade sig över isen.

Två skidåkare till kom en stund senare och jag blir så avundsjuk!

Jag vill också vara ute på isen i solen en sån fin dag! Jag vill också åka skidor över sjön i solsken med röda kinder och andedräkten som ett vitt moln i luften. Eller varför inte med ett par skridskor på fötterna? Eller sittande framför en vak med ett fiskespö i handen? Eller bara gå på en promenad på isen, kasta boll med en vovve eller nåt annat mysigt. Helst av allt alltihop samtidigt i ett enda virrvarr.

Nästa år ska jag banne mig ha några nyårslöften!

 

  • Jag ska införskaffa mig ett par skidor med tillhörande pjäxor och stavar, kanske någon mysig termodress att åka i och sen ska jag susa genom spåren i elljusspåret eller över isen eller vart som helst där det finns snö varenda lediga stund (i fint väder såklart)!
  • Jag ska införskaffa mig ett par skridskor att åka med på sjön.
  • Jag ska införskaffa mig ett pimpelspö och lite maggot. Borr kan jag antagligen låna av pappa eller farfar. Och så ska jag grilla korv där mitt ute på sjön!
  • Jag ska tvinga någon att ta mig med på skotertur. Förmodligen någon snygg grannpojk eller så tvingar jag upp Linda hit med skoter och allt. ^___^
  • Nästa år ska jag såklart också gå ner en miljon kg i vikt så att jag kan se snygg ut i ovannämnda termodress och täckbyxor och grejor. Jag vill helst undvika att se ut som en planet när jag susar runt på mina skidor och mina skridskor.
  • Om jag inte skaffar en egen hund ska jag låna grannhundar mycket mycket oftare!

Det får nog kanske räcka med löften så länge tills jag kommer på nåt mer.

Slutsatsen blir ju att jag ska leva lite mer friluftsliv och bli mycket rörligare. Jag planerar att bli lite av en hurtbulle. En hund skulle ju onekligen sitta fint. Egentligen en sort som kräver ganska mycket fysisk aktivitet så att jag i min tur måste utsättas för det för att hålla hundens behov fyllda. Nej okej kanske en medelkrävande hund då, jag är ju faktiskt ganska bekväm och lat fast att jag inte vill vara det. Drömhunden just nu är ju en liten Italiensk vinthund.. Eller kanske en tax. Har tänkt mycket på taxar på senare tid och tycker att de verkar vara trevliga hundar. Men det är ju en jakthund och det vill jag ju inte ha. Okej vi glömmer det. En Italienare it is.

 

Borde sova nu för nu har jag gjort mina 6 dagar och är alldeles utpumpad.

 

PS. På vägen ner till jobbet skuttade det 7 rådjur över järnvägen framför mig och som sedan fortsatte ner till sjön där de följde udden bortåt. Det var trevligt! Jag älskar att bo i Furudal, med naturen inpå knuten!

Hörde också talas om att vargarna hade slagit ett rådjur alldeles nere på sjön mittemot Näcken typ. Spännande!

 

Ds.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards