Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av Pernilla - 29 augusti 2012 23:45


Den här dagen har tills alldeles nyligen vart ganska värdelös. Sov ju så att jag vaknade redan 7 som jag redan skrivit och resten av dagen har jag bara gjort köttfärsbiffar till ett helt regemente, låtit svinen studsa runt på golvet en stund, fåglarna har fått susa omkring i vardagsrummet, jag har dammsugit och börjat förbereda altanen på vintern. Men resten av tiden har jag mest varit rastlös, nästan lite kallsvettig för att jag inte hade något mer att göra.

Läste lite men jag fann ingen riktig ro i det idag..

 

Emma var här nu på kvällskvisten så vi har umgåtts lite och jag har fått använda hjärnan en skvätt. Kändes fint och jag blir nästan lite avundsjuk på att hon pluggar. Kanske något jag också borde göra. Känns ju inte direkt som om jag kommer någonvart på jobbet iaf. Det skulle nog vara kul. Men har jag diciplinen? Det vet jag inte. Och vad vill jag isf "bli"? Och sen tvivlar jag på att det finns sådana kurser som jag verkligen skulle vilja testa.. ojoj. problems!

 

Nu är det nog snart dags att sova iaf. Jobba i tre dagar framöver och sedan på söndag åker jag tillbaka till min älsking i sällskap med grisarna såklart.   

 

Av Pernilla - 29 augusti 2012 07:24


Alltså.. inte ok.

Idag är jag ledig, igår kom B, nu har han åkt igen.

Var så in i bomben trött igår efter att ha gått upp 7 två dagar i rad (inget jag är van vid) att jag trodde att ögonen skulle klappa ihop redan vid 18.30 Jag var seriöst redo att sova då!

Höll mig iaf till 20.00 då B gick och la sig efter nattjobb utan minsta sömn på hela dagen och läste en liten skvätt. Han somnade nästan genast och jag började känna att magen var redo för lite mat så jag gick upp igen och gjorde lite varma mackor på lchf-bröd (såklart) och satte ner arslet framför tv´n och tittade på första timmen av Underworld- rise of the lycans. Kl 22.00 trillade jag i sängen igen bredvid min fina och somnade nästan direkt. Därav att jag är vaken redan nu trots att jag inte behöver vara det.. surt.

Blir nog kanske att sova middag en timme sen eller nåt! Mmmmm sova middag!

 

Vill att det ska bli söndag eller måndag nu så att jag kan åka till Mora en sväng! Åååh.

Jag vill ju inte vara där egentligen men vad ska en göra om en vill vara med sin B? Han jobbar nästan konstant just nu i några veckor pga att några kollegor har semester. Och då blir det ju naturligt jag som får flytta på mig fast att jag hatar Vinäs och fast att jag nästan blir sjuk av att vara där. Det är så fruktansvärt dålig energi där. Usch!

 

Nej om jag kanske skulla häva mig ur sängen och stoppa lite föda i mitt system.

 

Tjoo!




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards