Alla inlägg den 22 juni 2012

Av Pernilla - 22 juni 2012 16:14


Haha! Är fortfarande otroligt skadeglad över att jag slapp jobba idag! 
Just nu ligger min goda vän Emma på soffan och knoppar inför nattjobb och hon berätta att de varit ner tidigare och att kön sträckte sig ända ner till barnmatsburkarna. Moahaha!
Jag har som jag tidigare lovat inte satt en förbannade tå längre än nödvändigt (som längst till tomtgränsen). Jag har inte ens varit ut till soptunnan med soppåsen, fast att det behövs!


 



Kaninan har fått sitta ute i selen under nästintill hela dagen (från kl 10 till alldeles nyligen då jag inte orkade hålla koll på henne längre)
Hon ser lite missnöjd ut på bilden då jag stoppade hennes framfart med att gräva sig in under grannens altan med en redig tegelsten.

Därefter har hon mest sprungit runt rosenbusken några varv så att hon fastnat. :P


Linda och Erik var här nyligen och stoppade in Chibi i buren och kaninerna har fått nosa lite på varandra från säkert av stånd, med ett nät emellan. Vi vill inte har några slagsmål här redan.
Fåglarna sitter i buren ute med mig på altanen och vaktlarna ligger i skrivande stund inne i sandbadet och sprätter och gnissar runt.
Kycklingen är i ugnen och jag är hungrig.
B kommer till kvällen och då ska vi titta på Varg Veum film. ^^

Har hunnit läsa ut "Dead reckoning" idag också så nu ska jag börja på "Deadlocked". Känner en liten motvilja till att börja läsa den häringa ööh.. öööh.. ööh.. Game of thrones serien! Vet inte varför men det tar emot lite..
Tror att jag måste beställa lite mer böcker! ^^ Till semestern tänker jag på närmast då!

Och sedan måste jag skriva en shoppinglista tills jag och Linda ska åka till Mora.. Det ser jag verkligen fram emot!
Har läst igenom otaliga sidor på internet om Marsvin och blir bara mer och mer förälskad!
Man måste vara lite av en kreativ människa om man ska ha de djuren har jag märkt, det finns så otroligt igenomtänkta och fiffiga "habitat"/burar till dem att jag blir alldeles salig och det börjar klia i fingrarna!
Jag vill skapa! Jag vill bygga och inreda. JAG VILL!
Ååååh!
Titta här bara! http://www.wutzenarchitekt.de/pages/eigenbauten.php?lang=EN 

Och inte för att jag hade tänkt göra nåt sånt där shabrak men iaf. Kuul!
Längtar och längtar till semestern!


Tjoooo!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards