Alla inlägg den 23 maj 2012

Av Pernilla - 23 maj 2012 22:51


Fy så ont det gör nu på kvällskvisten.

Sen jag kom hem och har tagit det piano har jag börjat få ont på flera ställen..

Högra tummen är fortfarande vääldigt uppsvälld och ömmar så fort jag råkar röra på den, den är också väldigt stel men konstigt nog inte det minsta blå. Inte än iaf.

Nu är den andra tummen också öm och lite svälld samtidigt som ett pyttelitet blåmärke pryder området som är tjockt alldeles under tummen.

Vänstra axeln var också lite öm ett tag men det verkar iaf har gett sig nu men vänstra knät gör ont ist när jag kommer åt det och där har flera blåmärken poppat upp runt knäskålen. Jäkla klant! Och jag brukar inte ens vara klantig. Det är det som gör det så himla irriterande!

Det var så konstigt när det hände också för det kändes lite som om jag inte var där.. utomkroppsligupplevelse? Jag var liksom "där" igen när jag väl låg på marken med boxen över mig. Och det gjorde inte ont någonstans till en början men sen svällde "tummen" upp som en golfboll och pulserade väldigt irriterande! :( Jag kommer inte ens ihåg hur det kändes när den landade på mig.. what´s up with that?

Känner mig väldigt invalidos just nu och tackar stjärnorna att jag inte har behövt skita än!! Katastrof! Kanske ska tvinga B komma hit och vara personligassisten åt mig ist i ett par dagar.. -.-'

Om det ändå hade vart den vänstra handen som gjorde illa sig.. den använder jag ju inte mer än när jag skriver med en penna.. högerhanden däremot är ju handen jag använder när jag står i kassan.. Gaaaaah!!

Varför o varför?!





Av Pernilla - 23 maj 2012 18:18


Jag ville bara tacka mänsklighetens skarpa hjärnor som uppfann byxor med resår! Tack!

Av Pernilla - 23 maj 2012 16:03


Det är så typiskt.. jag hade som ni vet vart ledig i tre dagar, idag var första dagen tillbaka på jobbet och jag såg fram emot att jobba igen!

Hann jobba i ganska precis två timmar innan olyckan visade sitt fula tryne.

Bilen kom lite innan tre och vi började lasta av burar, pallar och frysburar.

I en omgång kom det två burar och en frysbur, jag hade turen att få frysburen och fick således dra av den från lastbilsflaket som siste man. Tar tag i handtagen och drar mot mig för att få ner den på asfalten, det är ett glapp på 10 cm ungefär mellan flaket och marken och när jag rycker till för att få ner den visar det sig att (det som vanligt) är ngt fel på hjulen... Skåpet tippar då framåt över mig och jag ramlar baklänges med det över mig ner i asfalten.


Har ganska precis kommit hem och sitter här med högra handen blindad med en väldigt uppsvullen tumme som är alldeles stel och gör lite ont när jag rör på den. Inget brutet då jag kunde vifta runt på tummen som vanligt innan den svällde upp.

Om jag först tyckte att det var svårt att knäppa upp byxorna och byta om ska vi inte ens tala om vilken vetenskap det var att gå på toaletten med bara en funktionell hand. -_-'

En eloge till människor som alltid har det så!


Så nu får jag väl se hur det blir framöver, en kollega tar iaf mitt pass i morgon så får vi se hur det blir på fredag. Jag hoppas verkligen att det bara tänkt vara svällt i någon enstaka dag så att jag kan återgå till jobbet så snart som möjligt!

Jag vill ju jobba och tjäna pengar nu ju! Nu blev jag ju dessutom lite orolig över att det ska bli nåt långdraget skit för isf vågar jag nog inte köpa utemöblerna heller..


Så vad ska jag göra nu? Jag kan ju inte diska eller nånting.. -.-'


 


Och jag måste bara tillägga.. vilket bra redskap munnen är, egentligen!

Skapa flashcards