Alla inlägg den 22 maj 2012

Av Pernilla - 22 maj 2012 20:55


 

Lyx.


sandbadare.



   



  Ord överflödiga.

Av Pernilla - 22 maj 2012 18:10


Jag vill ju såklart börja med att säga VILKET VÄDER! Pratade med farmor tidigare idag och sneglade på termometern som då visade på +35 grader i solen. SOMMAR!

Idag är första dagen som verkligen känts som att jag vore ledig. Idag har jag kunnat slappna av och må bra.

Ungefär vid klockan 13 rullade jag ut fåglarna på altanen så att de skulle få njuta av solen. Därefter satte jag igång med att göra köttfärsbiffar med ädelost och när det var färdigt försökte jag spela lite Deus Ex men insåg ganska snabbt att det är en ren skymf att ens fundera på tvspel när det ser ut som det gör ute idag.

Då fyllde jag en stor mugg med iskall pepsimax (som jag varit ner tidigare och handlat, självklart iförd highwaterbyxor och tischa. PREMIÄR!) stack ner två sugrör, tog med boken och slog mig ner i en fåtölj ute på altanen jämse fåglarna och började läsa.

Gräsklippare som surrar i fjärran, barnskratt och lek från gården intill, en sval bris som drar förbi och kyler ner den solvarma huden. Det skulle inte kunna vara mycket bättre. Det här är vad ledighet är för mig! Att en inte ens behöver funderar på vad klockan är utan att en finner ron att bara finnas. Ingenting att oroa sig över, inget viktigt att behöva fundera på. Bara en massa tid till att göra precis vad som faller en in där tiden inte har någon betydelse öht. Det är frihet.

Hade nyss en middagspaus från solen och passade samtidigt på att duscha fåglarna lite med en blomspruta vilket de uppskattade mycket. T.o.m finkarna kom för att få sig en liten dusch. :P

Nu har jag fått nog av solen för idag då jag inte vill se ut som en kräfta i ansiktet i morgon när det är dags för arbete igen och har således dragit fåtöljerna till sidan i skuggan och där sitter jag nu med datorn i knät och sneglar ibland upp på fåglarna som sitter och myskvittrar i solen.

Varför kan det inte vara precis såhär alltid?


Bilder kommer senare!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards