Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Pernilla - 14 maj 2012 10:00


Alltså vad är det här för väder egentligen? Vi är ju snart i mitten av Maj och det ser fortfarande ut såhär ute. Inte ok.!

Satt här nyss och fantiserade om lönen som kommer nästa gång medan jag tittade på björkarna som niger i vinden och fiskmåsarna som cirkulerar ovanför grannens tak. Hoppas och hoppas att den är så pass stor att jag kan köpa en utegrupp till altanen, det börjar bli dags nu för när vädret väl är fint så vill jag ju inte sitta inne och vare sig äta eller läsa..

Sen vill jag så gärna åka till Stackmora och köpta lite perenner att sätta ner i landet på framsidan under fönstret, plus att jag vill sätta ner några fina blommor i lådan som sitter ovanför.


Idag har jag gärna varit hemma och fantiserat ist för att jobba (sjunde dagen på rad nu..) men om jag vill ha den där lönen så stor som bara möjligt är det bäst att jobba iaf.

Huvudet börjar bli ganska trött nu och jag skulle nog behöva vara ledig några dagar på rad innan jag jobbar sen igen men det blir bara ledig tisdag för sen är det jobb igen i 3 dagar. Blir fint! Löööön. ^^


Hade tänkt att jag skulle försöka gräva ur landet lite nu idag innan jag börjar med de planerna ser ut att gå i stöpet.. Jäkla väder! Vet inte riktigt vad de tidigare hyresgästerna haft för sig med landen då det på framsidan är nästintill igenväxt av gräs.. Måste gräva ur hela och sedan köpa lite planteringsjord nere på arbetet och fylla på innan jag kan sätta något där. På baksidan ser det också hemskt ut men där har jag iaf börjat slita bort lite grejer. Där växte det t.o.m småtallar! Hoppas att vädret blir någorlunda sen när jag blir ledig några dagar så att jag kan påta runt lite i landen. Önskar också att jag hade en liten plätt där jag kunde odla tomater och örter också.. hade vart nice.


Men nu har jag inte tid att sitta här längre, måste äta lite frukost och sedan städa ihop lite medan jag övertalar B om att diska, igen. ^^


Bye bye then!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards