Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Pernilla - 9 maj 2012 09:02


Sov som ett ljus ända till kl 6 då jag fick lov att panikvakna och glo på klockan innan jag lyckades somna om till ungefär 8. Där vid 6 tiden var det ett sådant oljud omkring mig att jag först trodde att det var datorn som hade blivit övervarm och stod och blåste och höll på men insåg när jag slog igen den att det var regnet som vräkte ner. ^^

Sånna här dagar behövs också, jag har längtat lite efter regnet, nu när jag jobbar järnet gör det f.ö inget att det regnar heller. Missunnar vädret mig när jag väl är ledig så kan det fan missunna andra när jag jobbar också. :P


Är rätt trött redan nu och känner att de här dagarna inte är att leka med, särskilt inte då jag fått ännu mer jobb och kommer jobba 7 dagar i sträck nu. Nog för att jag är glad över pengarna jag tjänar men det hade ju varit skönt med lite andrum. ^^ Det hänger på inställningen försöker jag intala mig så bara jag ser glad ut så kommer det nog inte bli lika jobbigt.

Tur att B kommer hit på fredag och håller ställningarna hela helgen, han blir min hemma-man då. Trevligt. =*



Igårkväll när jag kom hem var det lite kaos i vardagsrummet där fåglarna huserar. Som den snälla ägare jag är hade jag lämnat buren öppen när jag gick så att fjäderfäna skulle kunna motionera runt i rummet.. jag hade ju dock inte tänkt att vaktlarna var fåglarna som skulle göra det.. -.-'

Alla vaktlarna sprang runt på golvet.. ja förutom gamla tuppen som låg under buren med en tråd från påslakanet jag knutit på som bajsskydd på baksidan av buren virad om fötterna så att han inte kunde gå.. han hade alltså gjort ett lassokast ala cowboy på sig själv så att han inte kom någonstans.. då blir man lite trött. Klippte bort tråden med bästa saxen och släppte sedan in honom i buren igen och han mår bra. Vem vet hur länge de hade gått runt på golvet utan både mat och vatten så idag förblir buren stängd och låst.


Ska stoppa i mig resten av makrillen innan gaddarna ska gnidas och jag ska bege mig ner till affärn. Undrar hur många som kommer och handlar tidigt idag om vädret håller i sig. :P Just nu öser det iaf ner.


so long suckers!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards