Alla inlägg under april 2012

Av Pernilla - 16 april 2012 14:00


 


 

The mighty Bazooka.

Av Pernilla - 16 april 2012 06:53


Det är ovanligt ska jag säga!


Igår trillade alla innanför dörren innan kl var 19.30 och lyckan var total! Bazooka har varit efterlängtad! (Det har såklart de andra två också varit men han liiite extra då jag får gå ut och promenera så mkt!:D)

Direkt han kom hit så tog jag och Fia med honom ut på en långpromenad på ungefär 1 timme och bestämde samtidigt att vi ska gå tillbaka till grusgropen idag med ett jättelångt rep som vi fick med till honom och leka lite så att han får springa av sig.

Men om jag tittar ut genom fönstret nu så ser de planerna ut att gå i stöpet. Det är minst en deci snö ute!

På sista lilla pinkrundan igår hade alla stora kokor med snö i både hår, päls och skägg. Mysigt och idylliskt visst men jag tyckte ju att våren hade kommit. :P

Hoppas verkligen att det blir någorlunda varmt så att skiten smälter bort igen!


Har f.ö sovit som ett jäkla as inatt, tror vi gick och la oss ungefär 23.30 och jag tror att jag har vaknat varenda timme.. Vet inte varför heller men det har inte gått så bra. Gick upp kl 6 idag! KLOCKAN 6!!

Har vart ute på en liten pinkrunda tillsammans med Fia och Bazooka och nu väntar vi på att Fias taxi ska komma, då kryper jag nog ner bredvid B en stund till tror jag. ^^


Bilder kommer sen!

Hejsvej!

Av Pernilla - 15 april 2012 12:16

Min sovmorgon slutade ungefär kl 8 första gången.. Har blivit van att gå upp tidigt och kände mig väldigt pigg redan då. Sprang på toa och kröp ner igen och lyckades som tur var somna om en stund igen och vaknade lite innan 10 nästa gång. Skulle nog inte ha somnat om igen då det kändes som om huvudet var fyllt av ärtsoppa ist och jag var skittrött. Hade kunnat legat kvar i sängen då också och sovit vidare men jag kände att det var nog.


Har sedan dess hunnit plockat och dammsugit hela lägenheten, skakat mattor, tvättat, diskat och ätit frukost. Nu återstår en dusch och sedan kommer nog pappa förbi och så ska vi ner på Näcken och handla lite förnödenheter som Fia ska äta när hon är här. Jag har ju varken pasta, potatis eller bröd i mitt hem och det äter ju hon med all säkerhet.


Sen blir det att vänta till kvällen då förhoppningsvis B kommer med Bazooka. Därimellan vet jag inte vad som kommer hända... får väl se.

Blev bjuden att äta middag hos farfar idag med pappa men jag vet inte än. Måste höra med Fia vad hon tycker först. Känner mig personligen inte jätte upplagd till att lämna hemmet idag.. är fortfarande riktigt trött och det kommer nog ta några dagar innan kroppen ställer om sig och slappnar av.

Vill helst av allt just nu att himlen ska bli mörk och att regnet ska vräka ner så att jag kan ligga på sängen och läsa en bok eller skriva en egen. ;D


Får se när nästa uppdatering kommer!


Hejsvejs!

Av Pernilla - 14 april 2012 19:57

Dagen är äntligen här! Den kunde inte gå fort nog men nu är den slut! Jag är ledig i 10 dagar nu!

Eller ja ledig och ledig.. :P

Men jag ska iaf inte jobba och jag kommer ha tid för att njuta, promenera en massa med hunden, läsa, SKRIVA och en massa annat.! Jag kan knappt vänta! I morgon ska jag ta sovmorgon, jag tänker t.o.m stänga av telefonen när jag går och lägger mig för inte en jävel ska få nöjet att störa min återhämtningssömn!

I morgon innan alla trillar in genom dörren ska jag förhoppningsvis hinna både tvätta, diska och dammsuga en skvätt.


Ikväll ska jag smocka i mig en skål hallon och vispad grädde och glo på Greys Anatomy innan jag lägger mig och läser för att sedan sova.

Har inte direkt något mer att rapportera om så det får nog vara bra sådär.


Magen är hungrig.. och jag har ingen fantasi..


Av Pernilla - 13 april 2012 20:26


Vad skönt det är att vara riktigt utvilad när man ska jobba långdag. Lyckades somna närmare 23.00 igårkväll och fick sova ända till 8 då jag inte lyckades sova längre men lyckan var ju gjord redan där!

Ska satsa på att somna tidigt idag också så att jag slipper vara så trött i morgon då det är sista dagen jag jobbar på väldigt många dagar! Ska bli skönt med långledighet! Var et tag sen nu.


Idag är det ju som bekant fredagen den 13onde och även om det inte varit några allvarliga problem så har kortterminalen i kassa 1 krånglat så att jag fått starta om den 2 ggr idag. :P

Annars har det vart riktigt lugnt och dagen har gått snabbt och smidigt. Hoppas den går lika fort i morgon.


Nu ligger jag på mage i sängen med mina babybell- ostar och funderar på om jag ska kika på unga mödrar eller skriva lite innan det är dags för läsning och sovning.

Humm..


Natti.

Av Pernilla - 12 april 2012 19:56


Idag har jag både sett och hört mina första fiskmåsar! Är det sommar eller vadåå!? :D


Är riktigt trött just nu.. blir en väldigt tidig kväll idag tror jag minsann. Sov som sagt skitdåligt inatt och förväntar mig att slockna ganska snabbt ikväll.

Har känt mig rätt risig idag med huvudvärk också.. har stoppat i mig piller för glatta livet och nu är jag redo att äta en burk pilsnerkorv, kanske kika på en film och sedan kasta in handduken.


Upp samma tig i morgon och inatt får jag tyvärr ligga ensam i sängen då B jobbar natt.   

Av Pernilla - 12 april 2012 09:01


Uuuusch vad jag inte ville ur sängen..

Sover alltid så dåligt när jag ska börja 10, är alltid så rädd att klockan inte ska ringa eller nåt annat dumt så jag vaknar titt som tätt och känner mig inte alls utvilad sen när jag ska upp och inatt var inget undantag. Dessutom börjar det bli så ljust ute nu på mornarna att jag nog blir tvungen att köpa riktigt mörka/tjocka gardiner som går att dra för.. -.-' (i både sovrum och vardagsrum)


Känner att det kommer bli tre jobbiga dagar och jag kommer nog vara ganska färdig tills på söndag.. Det är alltid lite jobbigt att börja 10 och jobba till 19.30 tre dagar i sträck.

Hoppas dagarna går fort bara.


Borde väl äta lite frukost innan det är dags att ge sig iväg..


(självklart är vädret fint idag bara för att jag ska jobba..)

Av Pernilla - 11 april 2012 20:26


Dagen låt: Brad Paisley - She's everything.  



Redan hemma! Det var snabb- jobbat idag! Så jäkla effektiv! ;P

Nu ligger jag bara på sängen och väntar på att min baby ska komma! :D

I morgon börjar jag 10,likaså på både fredag och lördag. Sen är jag ledig hela v16! Niiize! Fia, Bazooka, jag och B, det kan ju inte annat än bli succe!


Har haft ont i huvudet till och från idag med.. beror det på vädret tro eller är det nåt annat skit som är på G?


Har fått för mig att lyssna på Country musik de senaste dagarna.. Fint skit!


 

Det är väldigt grått och disigt ute.. hua.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards