Alla inlägg under mars 2012

Av Pernilla - 16 mars 2012 20:05


Idag fyller min fina B år! :D
Jag har jobbat länge idag och kunde inte följa med till Orsa på kalas så vi kalasade lite i vår ensamhet igår, med prinsessbakelser! (ist för att vi skulle få lov att tjocka i oss en helt tårta..)


 


Jag har som sagt jobbat hela dagen idag och när jag kom hem och slog på datorn...

 

Det är sånt där man vill se..  
Han hade dessutom plockat ihop lite och diskat, samt att det fans en tallrik med biffar till mig.
Ibland har man det bra!

Jag har f.ö hört talas om att det ska bli dåligt väder nu bara för att jag ska vara ledig.. vad är det för stil!? I morgon ska jag inte göra ett förbannade dugg! Och det ska bli så jäääkla skönt!

Hejsvej




Av Pernilla - 14 mars 2012 21:29


Blev väckt strax efter 9 av chefen som ringer och undrar om jag kan börja jobba 13 ist och självklart gör jag det! (skulle eg ha börjat 16)

Så nu har jag kommit hem efter att ha jobbat i ungefär 6 o 1/2 timme med varor, känns skönt i kroppen och det kommer inte bli några problem med att somna ikväll inte. :P

I morgon börjar jag 10 och likaså på söndag. B kommer i morgon och jag har planerat lite för- firande av hans födelsedag som eg är den 16 Mars, men då han blir hos sin mor och jag jobbar så då passar det ju bra.

Blir lite onyttigheter men det får man väl unna sig när det är kalasande på g?


Fick filmerna från cdon idag också och blev ännu en gång mkt irriterad på mig själv över att jag lyckats beställa en film som jag redan ägde.. så den ska tillbaka.


Usch känner mig inge inspirerad att skriva alls idag.. det här blev ju mest tråkigt och hoppigt så jag skiter i det för den här gången..


So long.

Av Pernilla - 13 mars 2012 18:42


Har inte gjort ett förbannade jota idag.. Eller jo, jag har diskat men resten av dagen har jag setat framför Skyrim.
Det har vart fint väder men jag har inte haft någon lust att gå ut.. jag har bara känt mig trött och nere..

B kom tillbaka kl 18.00 och nu ska vi göra LCHF- lasagne.. det första som hände när han skulle göra "pastan" var att, när han satte i kontakten till min bakmaskin så var spaken redan inställd på en fart så den började såklart snurra och hela jävla visphuvudet vreds till oigenkännerlighet. Det bankar och smäller nu när man vispar.. bra där..

Sen upptäckte jag till min stora förskräckelse att jag har beställt en film som jag tydligen redan hade och min order har redan skickats till "packas" så det är försent att avboka den.. The good things just keep on coming...



Det enda som skulle kunna vara bra för stunden är Lina med hår under armarna! http://www.aftonbladet.se/nyheter/articl...rticle14513170.ab
Vad är det egentligen som är så provocerande med kroppshår på en kvinna? Det är ju något helt normalt.

Jag tycker det är så jävla bra att det finns tjejer därute som vågar stå emot alla förväntningar som finns på kvinnan och hennes kropp. Hur den ska se ut och hur den ska vara för att man ska passa in! Och för att de orkar peka finger åt alla idioter som tycker att de har rätten att förnedra och kränka bara för att man håller sig utanför ramarna för rådande normer och vågar vara sig själv! Jag själv är en stolt "hårunderarming" som inte har rakat mig under armarna på heeeela vintern och jag har inga planer på att börja igen heller. Så då vet ni det. Kanske borde göra som alla andra och lägga ut en bild på min håriga armhåla också? För att visa mitt stöd.

HEJA LINA för att du är så stark! Vi är många som står med dig!

Av Pernilla - 13 mars 2012 00:00


Ingen bra dag idag. Det enda positiva var att min älskling har sovit hos mig och att vi har fått haft hela dagen tillsammans.. plus att han kommer tillbaka i morgon igen. Resten har vart skit.

Därför har jag ingen lust att blogga nåt mer...

Av Pernilla - 11 mars 2012 16:08


Jag känner bara usch.. är trött och känner mig konstig..
Gårdagskvällen började bra men sen blev det mindre bra å ja sen blev det bara rätt uselt. Jag gick och la mig strax efter 00.00 och det var så himla skönt. Var ju trött sedan innan pga dåligt med sömn men ja.. och idag har jag inte gjort många knop alls.. känner bara att jag skulle vilja dra täcket över huvudet och sova i en vecka eller två.. samtidigt vill jag att min B ska komma till mig så att jag kan få ligga lite i hans armar och känna mig varm och trygg.


Idag är det våran 7årsdag på riktigt och jag skulle inget hellre vilja än att spendera dagen med honom, men han jobbar som vanligt..   


Har iaf lyckats få ut alla flyttkartonger från tv-rummet så nu ser det lite större ut samt att jag ställt upp lite grejer på hyllorn och skruvat i en krok i taket så att jag kunde hänga upp en lykta. Har en sådan lust att beställa lite nya gardiner från jotex, det är j faktiskt rea där så man kanske borde passa på! Det behövs mer färg därinne och gardiner och matta skulle ju kunna göra hels skillnaden..

Vet inte alls vad jag ska göra resten av dagen, skulle önska just nu att sängen stod inne i tv-rummet framför tv´n så att jag kunde ligga framför den hela dagen och bara titta på dålig film. Tycker att det är skit just nu att jag har fotöljer och inte en soffa..


Så om jag ska sammanfatta helgen så var det en helskön dag när jag och Linda tog promenad med hunden och gårdagen började som sagt trevligt då vi planerade lite tjejmys med Emma men sen dundrade det in en massa annat småfolk och då blev det förstört..

Det var ju iaf trevligt att umgås lite med kusin, det är ju alltid trevligt.

Behöver jag ens säga att jag längtar till sommaren?


 





Av Pernilla - 10 mars 2012 20:14


 

Såhär kan det gå till när man har pissblöta skor och inte vill blöta ner ännu ett par strumpor.!


Jag vet inte riktigt vad hon håller på med här.. ;P



 

Middag på Lottas!


Vitt organiskt vin med sprite och piggelin! Tjooo!



   

Nomnom


Sitter å väntar på att Emma ska dyka upp med mer vin! ;P

Av Pernilla - 10 mars 2012 14:50


Kom hem för en liten stund sedan efter en promenad runt Näset på 1 timme och 20 minuter. Himlen var blå och solen strålade när vi gav oss av bort mot grannen med hund med förhoppningen att vederbörande skulle vara hemma för en gångs skull och se vem möter vi inte på vägen dit om inte just honom! Haha. "Vart är ni påväg då!?" undrade han och stannade till. "Hem till dig" skrattade jag och han vände och följde med oss tillbaka för att hämta hunden.

Kopplade hunden och så satte vi av. Vägen var en aningens slaskig för att inte säga riktigt hal på sina ställen men där solen kommer åt var asfalten framme och man kunde verkligen känna att våren är på intågande! (Har hört ryktas om att det ska bli uppemot 10+ grader nästa vecka! Och då smälter förhoppningsvis skiten bort!)
Tänkte en stund att promenaden kanske skulle bli för lång för mina stackars fötter då vi valde den längsta vägen men det gick över förväntan! Höll en relativt högt tempo också där det inte var livsfarligt att gå såklart så jag började känna av lårmusklerna lite. Niize.
Det var så skönt och hunden var helt okej att gå med. Visst finns det lite valptrams kvar i den och den har väldigt bråttom och drar gärna men man behövde bara rycka till så skärpte den till sig för en stund. Jätte snäll och fin vovve. (Vet dock inte vad den heter, hade inte vett att fråga.. ;P) Tippar på att det är en blandning mellan Finnspets (finsk spets?) och någonting mer. Mycket vacker vovve! Schäferkorsning kanske?


 

Det var ju ett tag sen jag var ute på promenad också och nu känner jag mig alldeles slut i både huvud och kropp. Det blir ett sånt trivsamt lugn i kroppen efter en riktigt lång och skön promenad. Det plus lite sömn inatt borde ha gjort så att jag somnar gott till natten! Alltså det känns så himla fint med allting och jag känner mig återigen så taggad över all "träning" jag ska få i sommar och kommande vintern. Planerar nämligen att köpa ett par skidor nu när det bli billigt och sen blir det farligt i elljusspåret! Haha!
Överväger t.o.m att köpa en sån där dräkt som skidåkarna har på sig, en sån där slimmad, silverblänkade så att precis allting syns! Hahaha.!


 

Nu har Linda dragit ner på hockey och här sitter jag och är hungrig.. undrar om jag ska stoppa i mig nåt litet då vi bestämt oss för att gå ner på Lottas och äta lite sen när hon kommer tillbaka..
Tidigare på dagen innan vi gav oss av på promenad så var även moster Lena och mamma hit på visit. Moster Lena höll på att flytta in så henne bjuder jag nog inte hit något mer! ;P haha.

Nej undara jag om jag ska stoppa i mig nåt.. hmhm..

  

Av Pernilla - 10 mars 2012 01:27


kl 23.00 fick jag ett sms av Emma.. :P Strax därefter kom hon över och vi började med att gå igenom partylite- katalogen. Efter det fortsatte vi in i vardagsrummet där vi började sätta upp hyllor på väggarna.. med allt det bankande, gapandet och skruvandet är jag ohyggligt glad över att jag inte har några grannar för stunden. Hade det funnits sådana hade det inte varit möjligt att skruva hyllor kl 00.00 på natten. Haha!

Och det blev verkligen skitbra! Jag längtar till i morgon så att jag kan packa upp mer grejer och ställa upp på hyllorna! Det blev ett riktigt rum nu när hyllorna hamnade på plats, en helhet. Jag kan inte beskriva det på nåt annat sätt.. innan kändes det så tomt och nu gör det inte längre det.

Är sjukt nöjd, det går inte att säga nog många gånger! När hyllorna var uppskruvade flyttade vi sedan taklampan så att den hamnade rakt ovanför kistan, skitbra! 

Nu ska det bara dit mer färg för nu är det väldigt mkt svart eller bara mörkt.. det behövs några färgklickar för att lyfta hela rummet. Ett par nya gardiner kanske vore på sin plats, mycket färg såklart. Plus en matta.. Ångrar fortfarande att jag inte slog till på den runda vi såg på Mio i Valbo. Jäkla skit alltså! 

Ååå jag vill bara pynta nu!
Efter det provtapetserade vi på nätet för att kanske hitta någon fin tapet som jag kan ha i sovrummet, såg en hel del men priserna rusar iväg så väldigt ju finare de är..
Emma åkte alldeles nyss hem och nu ska jag nog sova och drömma fina drömmar!


God natt och sov så gott! 


   

Tack så jättemycket Emma! <3

Skapa flashcards