Alla inlägg under mars 2012

Av Pernilla - 24 mars 2012 09:18


Kvällen "började" igår vid 18.00 ungefär då Maj med anhang stampade in genom dörren och vi satte igång med att smutta lite på allehanda alkoholhaltiga drycker. Gott med vin och piggelin, prova!
När klockan blev närmare 20.20 ungefär hoppade vi in i bilen och Jonathan med tjej skjutsade ner oss till bageriet där det dykt upp ett 20- tal människor redan och vi slog oss ner vid ett bord tillsammans med några andra och pratade en stund.
En halvtimme senare gick jag till "baren" och beställde en cider, jag fick inte ens visa leg. Ska jag vara glad eller ledsen för det undrar jag? ;P Jag kanske inte är så ung som jag vill tro längre?


 

Det gick någon timme och det ramlade in fler och fler människor hela tiden, jag träffade på en granne som tyckte att vi skulle anordna.. (ja bara för det så kommer jag inte på vad det heter..) men en sån där "grannfest" för alla grannar.. GÅRDSFEST! HA!
Och det tyckte jag lät som en ypperlig idé så vi får väl se om vi slår till på en i Maj nångång.

 

Det var så otroligt trevligt att se en massa dansande vuxna människor!
Disco-dansande kanske man ska skriva och det fans så otroligt många olika stilar! Haha.
Endel såg ut som sjögräs som svajade i vågorna, andra trampade tillbaka från sida till sida och andra svängde utav bara fan! Det var en ren fröjd att få bevittna!

Ett flertal försökte få upp mig på dansgolvet men där blev det promt nej!
Drack lite fler cidrar och när klockan blivit 23.20 ungefär kände jag att jag druckit tillräckligt och att jag började bli väldigt trött så jag hämtade ut jackan i baren och knatade hemåt genom mörka skogen och självklart snubblar jag på en rot och vrickar närmast av mig foten.. -.-
Slängde i mig en skål köttfärssås med ost och ketchup samt en massa ostkrokar som jag efter 26+ år insett inte är så tokiga. Eller ja iaf inte när man dricker.
Tittade på två serie avsnitt innan jag var så trött att ögonlocken trillade ihop och jag somnade.
Vaknade vid 9 och kunde inte sova mer..
Får väl se vad den här dagen har att bjuda på.. om jag känner mig någorlunda pigg kanske jag går bort till grannen och lånar hunden, vädret är fint och han upplyste mig igår inne på Näcken att hunden saknade mig. :P haha.

Allt som allt så tycker jag att det är skitkul och skitbra att människorna i lilla Furudal anordnar sånt här!
Det är så kul att det händer något och att det faktiskt finns folk som stödjer det också!
Mer sånt här!
 
Undrar om jag ska släpa mig ut i köket och äta upp resten av köttfärssåsen. ^^
Idag mår jag bra än så länge även om jag fortfarande är väldigt trött, det kommer nog inte bli många knop idag inte och jag ser redan framemot kvällen som kommer då jag återigen får krypa ner under täcket och sluta de blå.

 




 

Av Pernilla - 23 mars 2012 15:07

I morse lyckades jag vakna innan larmet tjöt och gick upp och drog på mig lite paltor innan jag fixade skatboet och gick ner mot byn där jag mötte upp mamma och vi hoppade på bussen och åkte mot Rättvik.
Hamnade först på Frix där jag unnade mig en tacotallrik som Jonas var snäll och bjöd på ^^
Var inte tillräckligt smart för att ta ett kort på honom men.. jaja.
När vi setat där i mja lite över 30 minuter kanske så gick vi vidare ner på Rättvik och först in på apoteket varpå Jonas sedan lämnade oss och vi fortsatte själva till skoaffären där jag slog till på ett par pjucks och en ny plånbok. Dyyyrt. -.-'
Sen gick vi till bolaget och jag köpte på mig några vinflaskor och lite Galiano (som ju kan vara bra att ha till lite längre fram.. ;P)
Därefter gick vi till busstationen och satte oss på en bänk i solskenet för att vänta på bussen hem i ungefär 1 timme. Niize.

Känner mig lite mer taggad inför bageriet ikväll nu än vad jag gjorde tidigare.. det kommer komma väldigt mycket folk för de hade tydligen sålt slut på biljetterna, räknar nog med att det är närmare 80 pärs där ikväll. Och det är mkt för att vara Furudal!
Nu håller jag på med lite köttfärssås som jag snart ska stoppa i mig innan det blir tvagning. Mamsingen kommer någon timma innan bageriet öppnar så att vi ska sitta och smutta på lite goda drinkar.


   

Mamman.


Godis i påsen. :P



   

Tror Rättvik är ett sånt där ställe jag aldrig skulle kunna bo på.. Men man ska väl aldrig säga aldrig har jag hört. Nu blir jag säkert straffad och får lov att flytta dit...

Av Pernilla - 22 mars 2012 14:46


06.30 klämtade larmsignalen på B´s mobil i morse och jag försökte förgäves somna om.. Låg iaf kvar i sängen till 8.30 då jag myste under täcket till Mike och Molly avsnittet jag hade tänkt se igår. Gick upp och satte genast igång med att städa och dammsuga. Därefter skrek magen så jag stoppade i mig lite yoghurt innan jag satte igång med disken. När klockan blivit 09.50 samlade jag ihop panten och klädde mig sedan och gick ner på Näcken för att handla lite. Innan hade jag packat ner filmen jag lyckades dubbelbeställa så med några frimärken påsmällda åkte det ner i den gula lådan och jag knatade hemåt igen med dagens inköp.

Direkt jag kom hem packade jag ur väskan och slängde på en maskin med tvätt innan jag satte i mig lite lunch och spelade Skyrim.

Nu har jag ännu en maskin igång och har bäddat rent i sängen och undertiden har jag tittat på unga mödrar. Nu är jag trött och det är något långt bak i halsen som irriterar som bara fan.. har ingen aning om vad det kan vara men skulle gissa på ett hårstrå och det vägrar försvinna hur mycket jag än sväljer och sväljer.. usch. äckligt.

Funderar nu på vad jag ska slänga ihop till middag men fantasin lyser med sig frånvaro..


I morgon blire Rättvik med mamma där jag ska titta efter ett par skor och så blir det en sväng förbi systemet där jag ska inhandla lite vin för i morgon blire ju disco på bageriet också.. och det har jag tydligen lovat att gå på även om jag ångrar det en smula nu..


Jaja.. hej hej

Av Pernilla - 21 mars 2012 21:56


 

Tro om de har längtat lika länge som jag efter den varma solen?

Om jag inte missminner mig helt kollosalt så stod termometern på +25 grader i solen!!
Hoppas att jag träffar på hyresvärden nästa gång jag jobbar så att jag kan höra ifall man kanske kunde få bygga upp voljären på bakgården i sommar. Det vill jag gärna.


 

D-vitamins sugare.


  Grilla grilla grilla.
Lägg märke till tvätten som hänger på tork i bakrunden. PREMIÄR!


  Korsordslösarn. ;P


Nu blire varma mackor innan jag ska klämma på lite Mike och Molly.

Hejsvej!

Av Pernilla - 21 mars 2012 14:23




Idag har vi det helt underbart allihopa! B ligger på en filt i solen och löser korsord och ska alldeles strax sätta igång grillen, birdsen är ute i solen och suger i sig lite D-vitamin (premiär)! Och jag sitter här och mår bra bara!


 


Av Pernilla - 19 mars 2012 20:42


Här ligger jag på mage och funderar..

Pratade alldeles nyss i telefon med en kollega som ringde och undrade om jag kunde jobba måndagen åt henne och det vill jag ju självfallet men saken är den att man börjar 15-16 då och precis 15.45 har jag en klipptid. Som jag vägrar att boka om också.! Håret har behövts klippas bra länge nu och då när jag har chansen tidigast på måndag så tänker jag hålla fast vid den med näbbar och klor!

Hon skulle iaf höra med chefen om det gick bra att jag kom senare efter att jag klippt mig så det får jag reda på i morgon.


Annars idag gick jag upp lite lagom till 10.20 varvid jag ringde om klippning vid 11 och sedan promenerade jag hem till mamma som också var ledig och åt frukost hos henne. Var där i ett par timmar och tog sedan cykeln (f.ö premiärturen) och trampade hemåt igen. Har gjort mat och spelat en massa Skyrim. Har inte haft lust till så mycket annat då det blåst så in i bomben idag.. hade det inte gjort det hade jag tvingat med henne på en promenad.


Nu ligger jag här och väntar på att B ska komma och stanna ända till på Torsdag då han är ledig samtidigt som mig nu.

Hoppade f.ö upp på vågen när jag var hos mamma och det visade sig att jag lyckats gått ner något mer kg sedan sist också. Inte så mycket som man väl alltid hoppas, men det går ju fortfarnde neråt så jag ska väl vara nöjd. Vill att vädret ska bli finare så att jag kan börja gå ut och gå oftare.. inte så roligt att ge sig iväg när man nästan blåser bort på kuppen.


Nej får se om jag skriver senare..

Av Pernilla - 18 mars 2012 10:13


Igår efter heldagen med pappa när jag än en gång sett hur jobbigt han har det med allting bestämde jag mig.
Jag ska ta körkort.
Inte bara för att det är så smidigt och bra att ha ett för min egen skull (även om jag antagligen kommer använda det mest för mig själv) utan också för att jag ska kunna hjälpa till, kunna avlasta honom lite när det gäller en del grejer. Jag vill göra det inte bara för mig själv utan också för människorna i min närhet. Jag fyller 27 år i sommar och när jag tänker på det blir jag så förbannad! Varför o varför tog jag det bara inte när jag var 18? Varför var det ingen hemifrån som pushade för det? Det är lätt att skylla på andra men sanningen är den att det aldrig var någon som sa "ska vi fixa papper så att vi kan övningsköra?", ingen sa så och då hade jag inget intresse själv heller av att ta ett.

Men inatt kl 02.20 ungefär beställde jag papper från internet för då kände jag att jag fått nog, att nu är det fan på tiden!

Jag har ingen aning om hur jag ska ha råd med det eller om jag ens kommer kunna köpa en bil när det väl är taget, men det är väl sånt man kallar petitesser?
Sen grunnar jag också på om det finns någon mer än pappa som jag skulle kunna köra med i Furudal? Farfar är nog för gammal och någon annan kan jag inte komma på. Emma har inte haft sitt körkort tillräckligt länge osv..
Hmhm..

Första steget är iaf taget och idag blir det Mora en sväng med pappa och Fia.


Ha en bra dag!

Av Pernilla - 17 mars 2012 18:23


Unnade mig att ligga kvar i sängen till tio då jag fick ett sms av pappa som undrade om jag skulle jobba idag eller om jag ville följa med och hälsa på farmor en sväng. Sagt och gjort, städade fågelburen en snabbis innan jag tryckte i mig en burk makrill och en babybell- ost för att sedan lösa lite korsord innan pappa och Fia kom och plockade upp mig.

Åkte direkt till Orsa och stannade i lite mer än en timme skulle jag gissa. Trevligt, pratade och skrattade bara innan det blev dags att åka till Ica och handla lite. När vi kommer ut och ska gå över parkeringen tutar en bil och Neta med karl och lillebror svänger in bredvid. Lite kramar och snack senare hoppar vi in i bilen igen och åker mot Furudal för att äta middag hos farfar, RÖDING!

Sååå gott! Så med magen full av finafisken och sallad kommer efterrätten fram på bordet. En skål med apelsin och annanas (?) och en kanna vispad grädde. Och sen häller gubben på några dl strösocker uppepå för att det inte ska vara så surt.. -.-'
NEEEEEEEEEEEJ skriker LCHF-freaket i mig och jag stirrar med stora ögon när han rör runt med skeden så att sockret löser upp sig i vätskan i botten på skålen. Funderar på om jag borde låta bli att äta öht vid tanken på alla kolhydrater som gömmer sig i sörjan men tar slutligen en matsked med frukt och två matskedar grädde. Sött men gott.
Jag tror att kontrollfreaket har tagit över nu för varenda gång jag tittar på föda av olika slag kan jag inte låta bli att undra hur många kolhydrater det är i.. Det är väl iofs bra men hur ska man kunna "leva lite" då? Jag är rädd för kolhydraterna nu, jag vill inte ha tillbaka mitt sötsug och det kommer jag få om jag inte är försiktig med vad jag stoppar i mig och hur ofta jag gör det.
Hälsosamt eller ohälsosamt? Det är frågan.
Nu har jag iaf kommit hem igen, lite lagomt trött och frussen han jag stoppat tvättmaskinen full av tvätt och nu surrar den så fint i bakrunden. Funderar på om jag ska fixa till något att äta snart för magen börjar bli lite hungrig igen tror jag.. Så vad ska jag då välja? Karins gulasch eller helstekt kyckling i ugn?

Alldeles innan vi åkte ifrån farfar så följde jag med honom ut när han skulle rensa några gäddor som en kompis fiskat idag. In med kniven långt ner i magen och snitta uppåt, av med huvudet så att magsäcken och skiten följer med och sedan stycka den och hänga upp på torkning till hunden. Jag blev otroligt sugen på att fiska då! Längtar och längtar efter sommaren så att man kan packa med sig metspöt och maskburken och stå i en slänt någonstans och stirra ut på en spegelblank vattenyta i väntan på att flötet försvinner ner i djupet. Ojoj. Kom nu sommaren!


Hade tänkt att jag skulle städa och fixa också idag men det blev inget med det då dagen blev fullspäckad, om det inte blir någon mer tur i morgon så kör jag nog då ist. Hoppas verkligen att vädret är fult då.. för att vara vrång såklart.

 

Tant Rajja 7 år.
Dressyr på hög nivå, "fin tass". ;P

Skapa flashcards