Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Pernilla - 7 mars 2012 19:19


Idag när jag klev upp, ca 9.30 hann jag spola en gång i toaletten och sen var vattnet borta. Vred och drog i alla kranar men det kom inte så mycket mer än ett par droppar på sin höjd. Jaha vad lyckades jag med nu då?! tänkte jag lite smått panikslaget och ringde B som åkte till jobbet härifrån tidigt i morse för att höra om vattnet funkat när han gick upp i morse och jodå det hade det gjort. Typiskt. Ringer till Östlunds, närmare bestämt T när jag inte får något svar på kontoret och han upplyser mig om att någon grävt av en vattenledning så att hela tappudden är utan vatten fram till 12. Nice, kände mig som världens pucko.!

Tänk ändå var beroende man är av rinnande vatten! Jag kunde inte dricka, inte tvätta händerna efter toalettbesöket, diska eller duscha. Vad jäkla hjälplös man är egentligen! Det är nästan skrämmande. Om hela skiten skulle gå åt helvete, om det inte fanns el något mer utan man skulle få lov att klara sig på egen hand, som de gjorde förr i tiden. Hur länge skulle man överleva? Hur skulle det gå till?! Man kanske borde gå någon överlevnadskurs eller nåt och lära sig göra eld med stenar eller att snurra pinnar och andra grejer, jaga och sånt.


Drömmen i framtiden är ju att bo på en gård och vara nästintill självförsörjande. Ha en grupp höns, några ankor och getter. Odla en massa av maten själv osv. Härligt! Något jag verkligen vill är att lära mig avliva/slakta höns och andra fjäderfän. Det kanke låter lite makabert men tänk så händigt att kunna göra sånt själv! Framtids- hönsen kommer ju få kycklingar och när det blir för många tuppar och sådär så är det ju bara att gå ut och knacka dem och så har man fulla frysen med kycklingkött! Skitbra! Har faktiskt sett instruktionsvideor i ämnet och det ser så himla enkelt ut, det går snabbt, de hinner inte ha ont eller lida förrän det är över. Humanare kan det inte bli. Problemet för mig är nog att jag måste kunna koppla bort känslorna.. att inte fästa mig vid djuren så att jag måste tycka synd om dem och lida med dem.. Jaja får väl se hur det blir med det där.


Idag skulle jag ha gått bort till en kollega och gjort slingor på henne men eftersom att jag inte hade något vatten så kunde jag inte duscha och då ville jag inte heller gå ut så vi tar det i morgon ist.

Annars idag har jag bara diskat, gått ner på Näcken och handlat, gjort mat och tittat på Avatar. Jag blir så lycklig av den filmen samtidigt som jag återigen påminns om hur dålig människan är. När ska vi fatta att vi måste ändra på oss och ta hand om jorden och alla som lever på den? Allt levande.


Jaja nu har vi väl varit filosofiska så det räcker för idag.. Vet inte riktigt vad jag ska ägna mig åt nu.. Kanske titta lite på unga mödrar Danmark eller nåt. ;P

Hejsvej i lingonskogen! 


Av Pernilla - 7 mars 2012 14:36


B kom i sällskap av svärfar nångång vid 13 skulle jag tippa på, med sig hade de en tv som ska vara här hos mig i Furudal. ^^

Men såklart glömde han att ta med antennkabeln..

Men hursom, nu kan jag både spela tvspel och titta på film! Yeeey!


Satte igång med middagen lagom till kl 15 och den bestod av pappas kycklingfiléer som man saltar och pepprar, sen strimlar man rökt skinka och blandar med en massa krämig cremefraiche som man sedan kladdar på uppepå kycklingen och tillsist har man på en massa god ost uppe på. In i ugnen och det var klart 40 minuter senare. Så otroligt gott!


 

Och till det åt vi såklart en god sallad! (kom på att det kanske hade fungerat med blomkålsris så ska nog prova det nästa gång)

Till efterrätt blev det en varsin skål upptinad frukt och bär mix där det bla. fans hallon, ananas, grön melon, blåa druvor och mango till en stor klick grädde.

(Har tyvärr ingen bild på härligheten då den försvann väldigt snabbt.. :P)


Jag fick t.o.m en liten present!

 

En bok med en massa Nemi seriestrippar!

Jag älskar Nemi!  

Jag blev glatt överraskad för att få en present öht men vad mer var att han faktiskt visste att jag gillar Nemi, att han faktiskt lyssnat någon gång långt bakåt i tiden! ;P


Efter middagen avnjöt vi desserten i fotöljerna framför nya Tintin filmen och sen en massa serier i skenet av tända ljus.

Det var jättemysigt!

Kunde inte vara mer nöjd med dagen och kvällen, bara en massa mys och god mat.


 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards