Alla inlägg under februari 2012

Av Pernilla - 6 februari 2012 00:28


Min mamma tyckte inte att bara för att jag har flyttat till Furudal nu så behöver jag aldrig sova hos henne igen, så nu är jag hos henne och ska alldeles strax sova.


Godnatt!

Av Pernilla - 5 februari 2012 14:47


Fy fan vad fint allt känns för stunden!

Jag har sovit skitbra och det är väl kanske inte så konstigt då man vet precis vilka alla grannar är som bor runt en. Det är en väldigt trygg känsla!

Har hunnit plocka upp alla kläder och badlakan och sånt och stoppat in det i sina garderober plus att jag har gått ner på Näcken en sväng och handlat lite skit bla. toalettborste och batteri till brandvarnaren (som f.ö verkar vara lite glapp..) köpte också lite mat till vildfåglarna men har inte sett röken av dem ännu. Otacksamma småkryp!


Börjar fundera på ifall jag kanske råkat lämna en låda kvar i Vinäs för jag kan inte hitta mina mattor som jag packade ner.. var t.o.m ut i förrådet och kollade..

Fåglarna verkar trivas och Cleo tycker inte om att sitta i bur på nätterna än.. :P Vanesak.


I skrivande stund steker jag lite lunchbiffar med bacon och ost, gott!

Börjar bli lite hungrig..

Sen vet jag inte vad det blir, kanske läsa lite eller titta på Fringe..


Hejsvej!


Av Pernilla - 5 februari 2012 14:14


Hallen sett från entrén



Hallen från sovrummet

   


Köket


Köket

 


Sovrum

   


Vardagsrum sett från hallen

 


Vardagsrummet.

Det är för tillfället väldigt omöblerat (ska till Ikea, ja jag tänker tjata om det!!)

Så det blir lite fågelrum nu.



Glada ruggande flyttfåglar.

   


Fink och vaktelbur

 


Vaktlar

 


Vaktlar

 

Av Pernilla - 4 februari 2012 22:01


Jaha då var man själv i sin lilla lya då, svärmor kom och plockade upp B vid 17.30 tiden cirkus. Har sedan dess diskat lite och insett att jag bara måste ha en såndär diskborste med en svamp i toppen och de finns såklart inte att köpa på Näcken. -.-'

Sen har jag gjort middag, ugnsstekt falukorv med en massa ost och senap, tittat på lite serier och nu har jag hamnat här. Tänkte att jag skulle börja lassa upp kläder i garderoben men kom på att jag nog spar det till i morgon så att jag har något att göra då ist. :P

Har ju ingen tv ens så vet inte riktigt hur jag ska få dagarna att gå än så länge.


Kom f.ö på att jag glömt fota lägenheten så det får bli i morgon ist när det är ljust. Telefonen säger att det är -24 ute men jag gissar att det är mer än så.


Var ner på affärn och handlade lite med lillebror tidigare idag och glömde såklart att köpa med lite mat till vildfåglarna.. typiskt. Hoppas att det inte är så kallt i morgon så man vågar sig ut på en liten promenad.

Jag vill så gärna fixa en massa här men det går ju inte än.. Behöver möbler!

Och den jäkla soffan vet jag inte vad jag ska göra med... skulle ju fått ett sms när den kommit och det skulle ha vart på torsdag eftermiddag eller fredag förmiddag och jag har fortfarande inte hört nåt. Orka ringa och tjata på dem när jag inte ens vet när jag kan hämta den.. Dubbelsuck.


Vill till Ikea och köpa en massa fint nu. ^^


Hoppas på att det ska gå bra att sova här själv nu, måste ju vänja mig vid det också. Är trött och har varit det hela dagen så jag hoppas på att kunna somna snabbt.

Tro om jag ska värma mig en burk pilsnerkorv och vänta på att Fringe ska bli klart.. kanske skriva lite innan. hmhm.


heejsvej

Av Pernilla - 4 februari 2012 13:39


Det tar verkligen på krafterna att flytta!

Har börjat komma iordning lite nu men det finns fortfarande massor av kartonger som behöver packas upp, men de flesta av dem måste jag vänta med tills jag har varit på Ikea och fått hit lite möbler till vardagsrummet.

Men det känns bra, jag vet inte riktigt vad jag ska göra förutom att diska och packa upp alla kläder och sängkläder när B har åkt dock.


Gårdagen gick bra och smidigt. Det blev två vändor med båda bildarna bara tackvare att vi åkte med kartonger dagen innan. Tog nog runt 5 timmar i runda slängar skulle jag tippa på.

Sov riktigt dåligt inatt dock, mest för att B snarkade och för att jag var övertrött.. Sen när jag väl hade somnat så bestämde sig undulaterna för att panikflyga lite så att jag fick studsa ur sängen och tända en lampa åt dem. Fick iaf ligga i sängen till 10.30 men känner mig fortfarande riktigt trött.

Har träningsvärk i låren också tackvare allt spring upp o ner i trappor med tunga lådor och möbler, men man känner ju att man lever iaf.

Snuvan är fortfarande kvar men den ska väl botas lite av nyinköpt Nezeril. Blir lite orolig över att jag ska bli beroende ;P haha.


Ska ta lite bilder så att ni kan känna kaoset som fortfarande råder här och tomheten i vardagsrummet -.-'

Fåglarna har det iaf bra och det är väl alltid något att vara glad för. :D


Nu blir det revbensspjälls- lunch.


hejhopp pillesnopp!

Av Pernilla - 3 februari 2012 20:43


Nu har jag flyttat.


Skriver mer utförligt när orken finns, nu dusch efter allt vårt slit!

Av Pernilla - 2 februari 2012 22:00


Har lyckats fixa bank- id, hemförsäkring och adressändring - allt på samma kväll!

FANTASTISKT!


Av Pernilla - 2 februari 2012 20:15


Pappa kom förbi idag och vi proppade bilen full av kartonger som vi sedan körde upp till Furudal där jag smet in på Ö- kontoret för att hämta min nyckel och skriva på hyreskontraktet. (MIN NYCKEL! ^^ hoho!)

Lägenheten var helt tom och städad, tapeterna såg inte lika bra ut nu som sist jag var dit men det är väl för att det blev så tomt och en massa små hål återstår.. Så jag vill tapetsera om nästan överallt tror jag! (EMMA!)

Så får lov att åka nånstans och leta billiga tapeter, tror jag vill ha något lite mörkare i sovrummet så att man får ro att sova där på ljusa mornar och nätter.

Men först o främst måste jag ju okeja det med Östlunds. Tapeten var f.ö riktigt äcklig där sängen stått :O bläää.

Kom då på att man kanske skulle köpa en 1,20 bred spånskiva och klä i nåt fint tyg och ha som huvudgavel så att den sticker upp en bit ovanför sängen också. hmhm. ^^


Åkte tillbaka till Vinäs igen och packade åter bilen full med kartonger som lilla pappa åkte med tillbaka för att dumpa i lägenheten. I morgon vid kl 8 kommer han igen tillsammans med farfar och så ska vi flytta på riktigt. :D

Alla möblerna och kvarvarande kartonger och påsar, men sen så!

Sen är det bara Ikea som gäller men jag kommer inte ihåg hur vi sa eller om vi kom på när det skulle passa så får nog ringa Emma här i dagarna.


Annars idag har jag plockat ner det sista om man bortser från fåglarna så att allt ska vara klart för i morgon. Hoppas också att jag får ett sms från Jysk om att soffan finns att hämta hos dem! Det blir ju lite dumt annars..


Ser framemot att få ställa iordning allting! Inte för att jag har så överdrivet mkt möbler men iaf. Ikea ikea ikea!


Tjoooooo!


P.s Är f.ö fortfarande sjuk också, var alldeles slut när vi kom tillbaka hit igen.. -.-'

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards