Alla inlägg den 27 februari 2012

Av Pernilla - 27 februari 2012 13:50


Nyss har min älskade B lämnat mig.. De ringde från hans jobb kl 8 i morse och väckte oss, det hade blivit lite panik så han behövde komma dit o jobba men eftersom att det inte gick någon buss tidigare så blev han tvungen att åka med 13.45 bussen så jag fick ju ha honom lite längre. Planen från börjar var ju att han skulle stanna ända till i morgon och då åka till jobbet på morgonen. Men så kan det gå. Kommer bli ensamt i sängen inatt.. har börjar vänja mig vid att sova mycket med honom igen. ;P


Själv ska jag också ner o jobba om typ 1-2 timmar beroende på när varorna behagar dyka upp.

Känns fint, det blir några fler timmar än de jag redan har den här veckan och som tidigare sagts behövs ju varenda krona.


     

Råkade kika ut genom fönstret mot bakgården på morgonen och såg den kollriga korren! :D

Hen var där och mumsade på späcket!


Annars idag har vi försökte oss på att göra blomkålsmos och medan vi gjorde det lyckades vi få grädden att koka över och slutresultatet blev inte riktigt vad jag hoppats på. Blomkålsriset var ju faktiskt en riktig succe men moset vet jag inte om jag gillade alls.. Det smakade väääldigt mkt blomkål fast att vi kryddat med allehanda kryddor och slängt ner lite ost. Kanske var nåt fel på blomkålen bara? Kanske ska prova igen..


Annars har det varit riktigt slappt och vi har bara legar under täcket och pratat och planerat för framtiden. Pussats och kramats lite också såklart! ^^

Nu kommer han nog inte tillbaka förrän den 5 Mars.. Och då får vi lov att fira sjuårsdag för när den riktiga är så kan vi inte träffas.. lite surt.

Men jag har lite entrecot i frysen som vi kanske ska bränna på dådå. . får se.


Hejsvej!

Skapa flashcards