Alla inlägg under januari 2012

Av Pernilla - 17 januari 2012 13:10


Förmiddagen blev lite av ett haha.

Kommer med bussen och stiger av på Näcken för att lämna väskan, är nervös och känner att jag nästan måste panik-skita en smula. Kniper ihop och beger mig upp mot Öslundskontoret som jag fått veta innan ligger i gamla konsumbyggnaden och provar första dörren på kortsidan som jag ser och stiger in i ett trapphus. Nehej inte rätt men såg jag inte Tommie genom ett fönster nere nyss? O.o

Backar ut och fortsätter en liten bit till efter kortsidan och stiger in på kontoret. Pratar lite innan vi hoppas in i bilen och far mot lägenheten.

"Nu hoppas jag verkligen att huvudnyckeln passar i dörren.. L måste ha både vanliga nyckeln och extranyckeln" mumlar T när vi nästan är där och när vi stiger ut och han undersöker låset passar såklart inte nyckeln, vi kommer inte in. ;P

Så det slutar med att jag får stå i ankelhög snö på tå och kika in genom fönstren där persiennerna inte är nerdragna. Köket är pyttelitet och sovrummet lika så (är tveksam till om det går in en dubbelsäng där men 1,20 sängen ska då gå in! :P

Vardagsrummet fick jag inte se och inte toaletten heller men T skulle ringa hyresgästen ikväll så att denne skickar nyckeln så att vi kan gå in och titta riktigt.

T var 95% säker på att det fans en tvättmaskin inne på toaletten och gjorde det inte det och jag ville ha lägenheten skulle de sätta in en.

Husdjur fick man ha och hyran låg på ungefär 3040:- med el inräknat, alldeles helt okej måste jag medge. Den ser skitsöt ut och det ska bli riktigt spännande att få gå in och titta riktigt, att visualisera hur jag skulle kunna ha det där. ^____^


Nu är jag iaf hemma hos mamma efter lite handling och ska snart äta ett par kokta ägg, har inte blivit någon frukost än.

Hoppade upp på vågen och om jag inte kommer ihåg helt fel har jag iaf gått ner 2-3 kg på en vecka. ^^

Då blev jag genast lite mer taggad på LCHF. yeey.

Ska nog slå farmor en signal och berätta hur det gick idag men först skala lite ägg.

Blev inge fika med Sophia heller, bageriet har stängt och öppnar inte förrän 1 Feb. >_<


Smell ya later!

Av Pernilla - 16 januari 2012 21:54


Idag har jag inte gjort så himla mkt.. var med Sandra ner på Mora för hon skulle svänga förbi tatueringsstudion men den var igenbommad så vi åkte till Noret ist och köpte hundmat.

Hemma har jag bara spelat Sims och pussat på B, ska ju vara borta nästan en vecka nu så man lär ju passa på.


Börjar bli lite nervös inför morgondagen... Kommer till Furudal vid 11.40 och då ska jag först lämna av väskan nere på Näcken innan jag knatar vidare upp till gamla konsum och förhoppningsvis kan hitta på T så att vi kan åka bort till lägenheten och kika.

I morgon kanske jag blir med lägenhet och det känns himla läskigt helt plötsligt. Jag har aldrig haft nåt eget sådär förut, jag ska betala hyra själv för första gången! Det känns hemskt! ;P

Jag är ju en sån där som är sååå duktig på att oroa sig och jag börjar redan bli rädd för att jag inte ska ha tillräckligt med pengar fast att jag vet att jag kommer ha det..

Det känns inte så bara längre..

Och jag kommer förmodligen älska lägenheten så att jag bara kan säga ja! :P haha.

JESUS!


Och i morgon är också dagen då jag kommer väga mig igen.. vet att man egentligen inte ska det men just nu är det vad jag vill. Jag är rädd för att jag inte ska ha gått ner ett endaste kilo. Vad fan gör jag då? Snälla snälla låt mig ha gått ner något kilo, iaf ett! Please! Jag dör nog annars.


Efter att jag har tittat på lägenheten ska jag gå tillbaka ner till Näcken igen och handla lite LCHF- frukostgrejjer och mellanmål. Sen är det bara att ta pick o pack och gå till Tillhed.


JÖSSES! gaaaah!


Av Pernilla - 15 januari 2012 13:41

       

Eftersom att jag glömde lägga ut bevis igår på att Linda faktiskt varit hos mig lägger jag ut ALLA bilder jag hann ta på henne :P



   

Finkarnas favoritplatser när de är ute och "flyger".

Ljusstake som jag köpt av Emma från partylite och lampan i taket.


LCHF- gott. Hallon och björnbär med vispad grädde.

Det här är vad jag äter om jag blir riktigt sugen på nåt gott. 

Av Pernilla - 14 januari 2012 23:46


Är så förbenat trött nu att när jag skrivit klart det här ska jag sova.

Sov verkligen skitdåligt inatt så i morgon tänker jag ligga och dra mig riktigt riktigt länge!

Sen ska jag spela Sims resten av dagen medan mannen i hemmet får ta hand om hushållet alldeles själv. Det känns som att det är det enda jag gör här så jag tänker ta semester i morgon. Han är ledig och har inte jobbat så det är inte synd om honom.


Följde Linda till bussen vid 14.20 nånting och hon precis med Falun- bussen då bussen från Sollerön var sen (inget nytt där). Alldeles innan hon steg på bussen ringde farmor så jag tjötade lite med henne en stund.

Sen ringde pappa så då tjötade vi lite och diskuterade game plan för/om det blir en flytt för min del och när vi pratat klart langades telefonen över till lillasyster som också ville tjöta lite.

Dagen har bestått av mycket tjöt och lite Sims.


Ja men vi säger väl så då så hörs vi säkerligen i morgon!


Natti.

 

Lillasyster.

Av Pernilla - 14 januari 2012 10:51


Bra dag igår!

Linda med skjuts körde vilse i Vinäs (hur fan går det till? O.o) men jag lyckades guida dem rätt och gick ut och mötte henne. Började med att ge henne lite mat och sedan satte vi oss framför datorn för att försöka hitta några riktigt läskiga skräckfilmer vilket slutade med att vi iaf hittade två.


Tittade först på "Dream house" och den hade kunnat vara riktigt bra, men det var den inte. Det var en bra story men utförandet var inte så värst bra. Den var inte läskig heller utan en liten mjukstart tills vi skulle komma till de värre. Efter det blev det kvällsmat och vi satte oss i köket och snackade en massa. Hon berättade historien om akvariefisken Bubbli och jag höll på att skratta ihjäl mig.


L - Bubbli hoppade ur akvariet.

P- Hahahahhaha.

L- Och sen frågade jag pappa vart hon hade tagit vägen och då slog det honom att han hade sopat upp henne, som ett torrt skräp.

P - HAHAHAHAHAHAHA! TORRT SKRÄP!? HAHAHAHAHAHAHA! (jag var lite trött också)

L- Hahahaha SLUTA SKRATTA DET Är INTE ROLIGT!! HAHAHAHA!

P - grinar av skratt.


Efter den lilla persen blev det The Ward och då var klockan redan efter 00.30 Filmen hade väl kanske sina stunder men den var inte så läskig. Besviken. Ville ju bli rädd, känna adrenalinet pumpa.

Men men, klockan blev iaf 02.30 innan jag kom i säng och nu känner jag mig som en zombie. För tillfället tycker jag lite synd om Linda som blev tvungen att sova inne hos grisfåglarna för de drog igång och började prata för kanske en timme sedan fast att jag knöt upp ett snöre och hängde för fönstren för maximalt mörker. Hon har dock inte kommit upp än så hon kanske sover iaf? ;P

B gör LCHF- bröd och jag börjar känna mig lite sugen i magen.


Längtar till tisdag och tänker bara luta mig tillbaka och se vad dagen har att erbjuda.


Hejsvej!

 

Av Pernilla - 13 januari 2012 12:15


Jag skrev ju lite tidigare att jag inte tänkte ringa Östlunds nåt idag... då ringer Östlunds mig ist! :D 

Ska titta på lägenheten på tisdag när jag kommer upp och om jag vill ha den är den min redan den 1 Feb! ^^ 


Snart klar med all städning, bara toaletten kvar, sedan en dusch och en väldigt sen frukost! :P

Av Pernilla - 13 januari 2012 09:45


Vaknade för ungefär en kvart sedan trött som ett as.. skulle vilja sova ut rikitigt ordentligt men det har börjat bli ljust så tidigt och då börjar fåglarna hålla låda tidigt. Måste komma på nåt smart sätt att hänga för vid fönstret hos dem igen så att man får sova på mornarna.


Idag blire mycket fix här hemma, ska diska gårdagens disk, plocka, dammsuga, städa jos fåglar och torka golv är det tänkt. Ikväll kommer Linda! :D Yeeey!

Och hon ska antagligen sova på soffan så där återkommer vi till att jag måste hänga upp nåt :P Så att hon får sova också.


Tänker inte ens försöka ringa till Östlundskontoret idag, har redan så mycket att göra plus att jag vill försöka klämma in att titta på nån serie om det kommit under natten.

Nej dags att studsa ur sängen och klä på sig lite!


Hejsvej!

Av Pernilla - 13 januari 2012 00:08


Idag har jag vart på telefonen igen och ringt utan resultat. Vad är det som försiggår på det däringa företaget? Varför ha ett kontor om det inte är någon där och svarar i telefonen?

Jaja det är väl bara att var på i morgon igen..


Annars idag har jag pratat en snabbis med min lilla farmor, diskat, planterat om lite blommor från en julgrupp, gjort småost (som inte blev riktigt som den skulle och jag har ingen aning om varför..?), gjort mat, tagit reda på lite tvätt, dammsugit och torkat lite skåpluckor i köket. Det har vart en ganska produktiv dag med andra ord. Även om jag hellre hade gjort något roligt.


Hann med att kika på en film också "An unfinished life" och sen senaste avsnittet av Revenge.


I morgon planerar jag att städa klart och fixa iordning lite på toaletten för på kvällen kommer kusin Linda hit och ska sova kvar till på lördagen! Hur kul blir inte det!? :D


Men nu blir det nog till att sova, har vart vaken lääänge idag och eftersom att jag haft så mkt för mig hela dagen är jag rätt trött nu.


Nighty!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards