Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Pernilla - 23 januari 2012 16:25


Idag har jag betalat min första egna hyra någonsin.

Jag känner mig både otroligt vuxen samtidigt som jag känner mig orolig (som om det vore nåt nytt)

JAG SKA FLYTTA! Det går inte riktigt in, det känns på nåt sätt inte verkligt. Är det verkligen mig det gäller? Lite så.

Hur ska jag klara det här? Det finns så många tvivel.. Jag måste nog bli överbevisad innan jag fattar att jag kan klara det. Det måste nog gå ett par månader innan jag inser att jag faktist grejar att betala allting själv. Jag har ju aldrig gjort det förut. Jag tror att det är min pluttlön som ger mig känslan av att det kommer skita sig på nåt sätt. Måste verkligen ta tag i att ringa chefen nu och fråga hur det kommer att bli längre fram med mer jobb. Hoppas verkligen att jag får det! Förutom att betala hyra ska jag ju också handla mat varje månad så det kommer inte finnas så mycket pengar kvar i kassan då, jag kommer inte kunna leva och köpa andra saker för nöjes skull. Det kommer nog inte finnas någon riktig frihet.


Är i Mora nu, åkte hit med Emma efter att jag tittat på lägenheten (innifrån denna gång) och första stoppet blev Maxi innan vi for ner på stan och banken där jag förde över pengar till B för att kunna betala hyran då jag inte hunnit skaffa internetbank än. Frågade i samma veva om jag kunde göra det hos dem i Mora men hon bakom disken sa att jag fick lov att åka till Rättvik och göra det eftersom att jag har Leksandssparbank. Surt. När ska jag åka dit då? Jag är ju aldrig i Rättvik heller.. Får väl ta nån dag. Det är ju nödvändigt nu.


Har börjat packa ner grejer så smått i flyttlådor och ska väl slå pappa en signal och höra när vi kan flytta grejer. Får tillgång till lägenheten på Onsdag nästa vecka fattade jag och det är min jobbvecka så jag funderar på ifall jag ska höra med chefen om jag kan få byta bort den helgen så att jag kanske kan flytta då, om det funkar för pappa också då såklart. Får se får se..


Har hunnit göra lite mat och tagit en dusch och nu vet jag inte riktigt vad det blir.. Känner mig trött efter allt jobbande så det blir inte något avancerat, det är då ett som är säkert.


Hejsvej i lingonskogen!

Skapa flashcards