Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

En evighet.

Av Pernilla - 30 oktober 2011 23:30

jösses.. det känns som flera år sedan jag skrev sist..

Det borde ju betyda att det hänt massor på min front men jag vet faktiskt inte vad som finns att berätta..

Jag kommer inte ens ihåg vad jag skrev sist..


Men okej, jag gör ett försök.


Jag kom alltså tillbaka till Mora på fredagkväll i sällskap med pappa o Fia. Varje gång pappa skjutsat vill man ju såklart ge honom en slant för bensin men också för att han är så snäll och alltid ställer upp, men min pappa vill inte ta emot pengar.. Så därför gjorde jag en fuling då på dagen när jag jobbade.. :P

Jag köpte ett vykort föreställande en rävmamma med en unge som biter henne i svansen, skrev "Tack för skjutsen! <3" och klämde ner både kort och 300 spänn i ett kuvert och stoppade i fickan. När jag kramat pappa vid dörren höll jag kvar Fia en stund och stack kuvertet i handen på henne med instruktionerna Ge det här till pappa när ni kommit till Furudal, ger du det till honom innan kommer han vända bilen och komma tillbaka! Sagt och gjort hon gjorde som jag sa och när jag nästa dag undrade hur det hade gått och om han blivit arg fick jag svaret : "Ååh! Jag har ju sagt att hon inte ska betala, envisa kråka!" Haha. :P


Här i Mora har det inte hänt så himla mycket värt att berätta om egentligen.. Jag har kommit hem och hunnit varva ner lite. Jonathan kom på besök idag så vi tog en tur till ÖB där jag köpte en roller, en pensel, sandpapper och nya knoppar til den lilla byrån jag har tänkt "renovera". Hittade ingen färg dock.. Eller jo det fans både på ÖB och Maxi men burkarna var alldeles för stora och det hade nog tagit lång tid innan jag lyckats göra slut på en sådan.. Ska försöka komma iväg i veckan och gå till en riktigt måleributik. Håller dock på att bli tokig.. har redan lyckats slarva bort en skruv till en av knopparna, knopparna kostade 46:-/st dessutom. Pernilla är inte så glad just nu.. Ska försöka leta tag på den i morgon.

Har iaf hunnit slipa byrån lite granna, ska komma ihåg att ta en före och en efter bild också..


B jobbar natt vilket resulterat i att jag hunnit plöja igenom lite serier jag har missat när jag vart i Furudal på jobb. Nice.

Tycker dock att han kan komma hem och sova med mig ist. :(


Vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu.. kanske lyckas få till en ganska "tidig" kväll. :P


Hejhopp.

 
 
kackmarie

kackmarie

31 oktober 2011 12:00

Hi hi smart grej med pengarna ^^

http://mariekack.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Skapa flashcards