Alla inlägg den 17 september 2011

Av Pernilla - 17 september 2011 21:39

Var precis ute med hunden i mina nya shoes och har redan innan fått ett skavsår på höger häl av dem. Hur kan ett par dojjor som är lika stora, lika mkt åtknutna och med lika strumpor i glappa på bara ena sidan och göra skavsår?


Nu ligger jag fullproppad av hårdbröd och blåbärssoppa på sängen och skriver lite med vänner. Fick tag i pappa aka räddaren i nöden och han gick med på att åka till Mora med mig i morgon så att jag får handla. ^^

Pappa <3


Sova tidigt ikväll, upp o jobba tidigt i morgon. Och sen.. bliss!


Av Pernilla - 17 september 2011 20:02

Det finns en räkneapparat nere på Ica där jag jobbar, inte själva kassan utan en annan mindre maskin som skriver ut remsor vartefter man slår in siffror. Idag har den skrivit för sig självt. Inga hemliga meddelanden eller så utan bara tomt hela tiden. Är det månne en liten poltergeist i maskinen? Så den lilla maskinen har stått där och tuggat större delen av dagen och spottat ut remsan längre och längre.


Dagen har gått fort och det är skönt att det är söndag i morgon. Skjutsen med kära lillebror sket sig då det blivit ngt fel på en bakaxel på bilen så nu försöker jag desperat försöka fixa skjuts med pappa ist. Jag behöver ju handla och med den stora packningen jag har går det inte om jag åker buss på måndagen. -_-'

Det är vid sånnahär tillfällen man hatar sig själv för att man inte fått fingrarna ur och fixat ett körkort än. SKA BÖRJA! Måste fixa papper först. Och SKA KLARA DET!


Nu grunnar jag lite på om jag ska ta den lilla hunden på en kvällspromenad innan det är dags att språkas vid med Sophia. :D


 

Av Pernilla - 17 september 2011 10:17

Usch, när man är här känns det lite som om man sover bort livet.

Har ju vart vaken ett tag men iaf.. Det blir ju inte som hemma där man kan härja som man vill på morgonen. Sen är ju jag lite sådär att jag inte vill ta plats och synas fast att jag blivit tillsagd flera gånger att jag kan och får göra precis vad jag vill här. Men det kan jag inte iaf, det här är ju någon annans hem. Jag tror helt enkelt att jag behöver åka hem till mitt eget eller fixa mig ett eget här. :P


Magen kurrar men jag har ingen lust att avancera till övervåningen än. Ligger hellre kvar under det varma täcket och slösar lite tid på nätet. Hoppas hoppas att dagen går fort och att det snart är söndag! F.ö trodde jag att man skulle äta tårta när ngn fyller år.. Emma Nordlund!?  Som jag längtat efter tårta! Vart är tårtjäveln? ;D


Ååå vad jag längtar hem!

Jag vill kunna gosa på mina kräk och pussa på min B. Jag förstår faktiskt inte varför jag helt plötsligt blivit så hemkär. Och Mora har aldrig riktigt känts som hemme heller så jag fattar inte alls..


Men nej, vi hörs!


 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards