Alla inlägg den 16 september 2011

Av Pernilla - 16 september 2011 21:04

Idag har jag alltså jobbat 13-19.30, ett snabbt och skönt pass som går som tåget med mycket folk som handlar inför helgen.

Fick lön igår och det är ju aldrig fel, även om det inte blir så mkt för bara en vecka. Men man ska väl inte klaga och vara glad för det lilla.


När jag kom tillbaka till Tappudden blev det picknick med Maja på sängen, potatissallad och koktskinka som hon med glädje smaskade i sig. :P

Efter det tog jag och alla barnen med den stackars hunden på en kort promenad som kändes mkt längre då alla barnen går så fruktansvärt sakta. Man kan nästan känna hur de grå stråna spränger ut genom hårbottnen. ;P

Den nya skorna skaver lite på höger häl men klämmer otroligt nog inte lika mkt på fötterna längre så i morgon blire nog en långpromenad med vovven själv.


Maja blev så farscinerad av att man plockade upp bajset i påsar och tyckte också att man borde torka upp kisset efter hunden. Jag försökte så gott det gick att förklara att det behövde man inte då det försvinner av sig självt. Hon ville iaf promt ha en egen påse att bära på ifall hunden skulle skita så då fick hon det.


"Det här tycker jag är skitkul!" sa hon och studsade fram med sin påse. 3 år och kunde dra en vits bara sådär. ;D


Hunden sket ju såklart till slut men hon fick inte plocka upp det, jag kunde förutse kaoset som skulle följa. Hon fick iaf bära påsen när den var full och slängde den sedan i soptunnan som en ansvarsfull hundägare! Man ska lära sig från början!


Nu har jag "gått och lagt mig" för att få lite egentid och den spenderas såklart i sängen med datorn. Pjuh vad skönt att vara lite själv. Slappna av lite.

Vet inte vad jag ska ägna mig åt efter det här dock, förmodligen läsa lite bloggar och besöka lite forum. Längtar till söndag och hoppas att i morgon går lika fort (om inte fortare) som idag.


Nej nu får det vara nog för den här gången!

Tjofaderittan!


  Maja och Rocky.


Av Pernilla - 16 september 2011 10:12

Usch vad jag har drömt konstigt inatt.. Mamma försökte tvinga på mig en mobil som inte var min och tillråga på allt så ringde det ngn till den från nåt företag och hävdade att bra för att jag inte svarat på ett spam-mail så var jag skylldig det här företaget en massa kameror och datorer. "Det kan ju du fetglömma!" svarade jag och slängde på.

Har sovit ganska oroligt inatt tror jag.. måste har legat konstigt också för ryggen känns av lite..


Idag fyller min kära hyresvärdinna tillika underbara vän Emma år och jag planerar att ta med ngt fint till henne efter jobbet som present. Hoppas att hon inte lyckats luska ut att jag har en ny blogg ännu så att det kan komma lite som en överraskning. :P (presenten alltså)

Annars längtar jag nog mest hem till B och kräken just nu..

Note to self; Måste komma ihåg att ringa chefen och luska ut hur "permanent" det här jobbet kommer vara.. behöver ju veta om det är ngn idé att leta bostad i Furudal eller inte. Har ingen lust att behöva åka mellan Furudal och Mora varannan vecka och behöva vara borta från mina kära kräk. 


Men nu ska jag nog snart hoppa in i duschen och sedan våga mig upp på övervåningen för att klämma i mig lite frukost. Magen har kurrat hela natten! Pappan och barnet verkar ha tagit till flykten. Hm. Emma ligger nog och sover efter en natts arbete.


Smell ya later!


  Kräken! <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards